  • 1. Data: 2002-08-05 17:45:02
    Temat: Jak się bronić przed syndykiem Clifa?
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    Dziś po 7 miesiącach od spłaty wszystkich rat za leasing samochodu firmowego
    i kolejnych wyłudzonych rat ta złodziejska firma Clif SA złożyła "ofertę" na
    wykup
    spłaconego auta po cenie rynkowej!

    Czy jest sposób na obronę przed takim rabunkiem? Czy ktos tu też ma problem
    z Clifem?
    Poradźcie coś...

    Grzegorz

  • 2. Data: 2002-08-05 18:24:02
    Temat: Re: Jak się bronić przed syndykiem Clifa?
    Od: "Naidoo" <p...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz" <f...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > wykup
    > spłaconego auta po cenie rynkowej!
    >
    > Czy jest sposób na obronę przed takim rabunkiem? Czy ktos tu też ma

    a myslalam, ze juz ich wszystkich pozamykali / Clif jescze istnieje??

  • 4. Data: 2002-08-05 18:31:22
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > wykup
    > spłaconego auta po cenie rynkowej!
    >
    > Czy jest sposób na obronę przed takim rabunkiem? Czy ktos tu też ma

    Nie korzystać z leasing'u. Kredyt jest o niebo tańszy i ma mnóstwo korzyści
    (dla kredytobiorcy)
    Pozdrawiam.

  • 3. Data: 2002-08-05 18:31:22
    Od: "Grzegorz" <f...@p...com>

    "Naidoo" <p...@m...icpnet.pl> napisał(a) tak:

    > problem z Clifem?

    > a myslalam, ze juz ich wszystkich pozamykali / Clif jescze istnieje??

    Nistety, jak na razie sąd nakazał odebrać, sprzeniewierzone przez zarząd
    Clifa pieniądze, od oszukanych klientów.

    Co robić, poradźcie coś!

    Grzegorz

  • 5. Data: 2002-08-05 18:53:34
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 Aug 2002 20:31:22 +0200, "Sławomir Malibo"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >Nie korzystać z leasing'u. Kredyt jest o niebo tańszy i ma mnóstwo korzyści
    >(dla kredytobiorcy)

    Tak, kredyt ma dużo korzyści, tylko kosztów mało.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 6. Data: 2002-08-05 18:57:29
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Mon, 5 Aug 2002 20:31:22 +0200, "Sławomir Malibo"
    > <e...@p...onet.pl> zakodował:

    > Tak, kredyt ma dużo korzyści, tylko kosztów mało.

    Nieprawda! Trzeba tylko pomyśleć. O podatku VAT wspomnę tylko na marginesie.
    VAT nie jest kosztem, a potania zakup. Chyba, że chodzi Ci o nabijanie
    kosztów i podrażanie transakcji.

  • 7. Data: 2002-08-05 19:25:35
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 Aug 2002 20:57:29 +0200, "Sławomir Malibo"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >Nieprawda! Trzeba tylko pomyśleć. O podatku VAT wspomnę tylko na marginesie.
    >VAT nie jest kosztem, a potania zakup. Chyba, że chodzi Ci o nabijanie
    >kosztów i podrażanie transakcji.

    Tak, tylko, że maszynę w leasingu wliczasz w koszty w 2-3 lata, a na
    kredyt - bywa, że amortyzujesz i kilkanaście lat. Firmy leasingowe
    finansowane są z kredytów i muszą coś zarobić. Tylko, że po pierwsze,
    negocjują duże kredyty i często długoterminowe (obejmujące kilka
    "okresów" leasingowych), więc mają je tańsze, a po drugie, róznica w
    podatku jest na tyle istotna, że pokrywa tę różnicę pomiędzy
    leasingiem a kredytem. Do tego łatwiej wziąć coś w leasing niż dostać
    kredyt.
    Oczywiście, wszystko zależy od konkretnego przypadku i trzeba
    przeprowadzić sumulację zarówno dla kredytu, jak i dla leasingu, i
    wybrać opcję korzystniejszą.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2002-08-05 20:00:26
    Od: "Sławomir Malibo" <e...@p...onet.pl>

    > Pięknego dnia Mon, 5 Aug 2002 20:57:29 +0200, "Sławomir Malibo"
    > <e...@p...onet.pl> zakodował:

    > Tak, tylko, że maszynę w leasingu wliczasz w koszty w 2-3 lata, a na
    > kredyt - bywa, że amortyzujesz i kilkanaście lat.

    Więc tak - w rozmowach z bankiem należy doprowadzić do tego, aby rata
    kapitałowa była równa kwocie amortyzacji, odsetki od kredytu stanowią KUP,
    VAT zostaje Ci zwrócony.
    W przypadku leasingu: jest drożej (np. prowizja), VAT jest cząstkowy, no i
    pozostaje tzw. wykup.
    A prawda jest również i taka, że firmy leasingowe są nastawione (co do
    zasady) na podmioty, które nie mają, bądź nie potrafią zabezpieczyć spłaty
    kredytu. Jeśli jest się wiarygodnym w banku - czas na uzyskanie kredytu - to
    kilka - no kilkanaście minut. A trzeba pamiętać, iż zależy podatnikowi na
    obniżce a nie na zawyżanu kosztów.
    No i co jest korzystniejsze?

    Pozdrawiam.

  • 9. Data: 2002-08-05 20:27:29
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Mon, 5 Aug 2002 22:00:26 +0200, "Sławomir Malibo"
    <e...@p...onet.pl> zakodował:

    >No i co jest korzystniejsze?

    Ciągle liczycz kwoty wprost. Zdyskontuj to. Policz koszt utraconych
    korzyści (podatek dochodowy ma spadać, a więc odliczenie szybciej od
    podatku spowoduje, że zapłacisz niższy podatek). Przyjmujesz też
    jakieś założenia, a twierdzisz, że kredyt jest korzystniejszy
    (uogulniasz). Nie twierdzę, że leasing zawsze jest lepszy. Każdy
    przypadek trzeba przeliczyć.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 10. Data: 2002-08-06 06:52:23
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

> [...]
    > jakieś założenia, a twierdzisz, że kredyt jest korzystniejszy
    > (uogulniasz). Nie twierdzę, że leasing zawsze jest lepszy. Każdy

    Leasing jest dobry dla maluchów z którymi banki albo nie chcą gadać, albo
    oferują marne warunki kredytowania. Dla dużych firm leasing miał jakąś
    wartość jako narzędzie do polukrowania bilansu, ale skończyło się to wraz z
    nowelizacją ustawy o rachunkowości. W symulacjach, które przeprowadzałem wg
    parametrów możliwych do uzyskania przez moją firmę, leasing wychodzi jakieś
    1,5x droższy od finansowania kredytem. Na dodatek wchodzi jeszcze w grę
    kołomyjka z rozliczaniem leasingu wg zasad rachunkowych i podatkowych. A
    dodatkowy nakład pracy to jest koszt.