  • 1. Data: 2002-08-05 12:47:34
    Temat: podatki/oplaty po zakupie mieszkania od developera
    Od: GosiaH <g...@p...onet.pl>

    na stronie
    http://www.gratka.com.pl/dom/kalkulatory.phtml
    przeczytałam jakie opłaty powinnam ponieść w związku z zakupem
    mieszkania (własność hipoteczna) od developera.
    Zatem będzie to:

    Podatek od czynności cywilnoprawnych:
    Taksa notarialna:
    VAT od taksy notarialnej i innych opłat:
    Opłata sądowa:
    Wypisy aktu:

    i wyszła mi kwota ponad 6tys, co jednak jest bardzo dużą sumą.

    Mieszkanie kupiłam płacąc całą kwotę jeszcze przed końcem roku 2001
    (coby 7%VATu uniknąć).
    Mieszkanie jest już oddane, w najbliższym czasie czeka mnie przyjemność
    ;-( przeniesienia prawa własności na mnie aktem notarilanym.
    Aż tu dowiaduję się, że 2% od czynności cywilno-prawnych nie ponoszę, bo
    kupuję od podatnika, VAT nowe mieszkania (przy okazji - nie jest to moje
    pierwsze mieszkanie).
    Prawda li to?
    Może mi ktoś powiedzieć jakież to opłaty mnie czekają _rzeczywiście_ w
    ww wypadku.
    A czy zmienia postać rzeczy jeśli częściowo za mieszkanie płaciłam
    zaciągając kredyt w banku?
    --
    Pozdrawiam z Krakowa GosiaH