  • Data: 2004-10-08 09:14:43
    Temat: Re: Jak to zaksiegowac
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl> szukaj wiadomości tego autora

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > On Thu, 7 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [o kosztach]

    > Brak podstaw: ów koszt jest nadal *należny* :)
    > Przeczytaj powoli art. 22.5: tam NIE MA warunku "zapłaty" i jest
    > to WYRAŹNIE powiedziane, zaakcentuję:
    > "...są potrącalne także koszty ... które zostały zarachowane,
    > chociaż ich jeszcze nie poniesiono, jeżeli odnoszą się do
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > przychodów danego roku podatkowego".

    Racja. To załatwia "poniesione" z 22.1, a 22.6 rozciąga rzecz na KPiR.
    > Sama *znajomość* faktu, że koszt będzie poniesiony - *bez*
    > względu na to czy *w danym roku* został udokumentowany, *o ile*
    > można go ująć w rozliczeniu - powoduje że go ująć trzeba.
    >
    > Za prace wykonane w listopadzie 'ostateczne rozliczenie'
    > następuje w styczniu (bo coś tam - oczywiście f-ra POWINNA
    > być w listopadzie, ALE może są jakieś korekty, dopłaty
    > i inne takie których NIE DAŁO się wcześniej wyliczyć) - no
    > to ową styczniową f-rę ładujesz "w zeszły rok"...
    > Takoż w drugą stronę :)

    > A to jest odpowiedź CO jest kosztem, a nie KIEDY jest kosztem :)

    Jeśli tak, to po co Ci informacja "kiedy jest kosztem" dla czegoś, co
    kosztem nie jest (przez zaprzeczenie - skoro "kosztami są poniesione",
    to nie poniesione kosztami nie są)? :)

    > Zacytuj teraz punkt 4 i podkreśl tekst "z zastrzeżeniem"... :)

    Proszę bardzo:
    "22.4. Koszty uzyskania przychodów, _z_zastrzeżeniem_ ust. 5 i 6, są
    potrącane tylko w tym roku podatkowym, w którym zostały poniesione."
    Chcesz pokazać, że on bez sensu jest w świetle 5 i 6? ;)

    ATSD nie bardzo sobie wyobrażam, jak prowadzić KPiR, żeby się nie dało
    wyodrębnić kosztów odnoszących się do danego roku.

    > :)
    > Prawda, że w zakresie *swoich* podatków to musi być "grubsze"
    > odchylenie, coś tam w KKS jest chyba 2,5 czy 3,5 kzł.

    Mam wrażenie, że również umyślne.

    > Nie zawiera wyłączenia DLA KASOWCÓW...

    Aha. Teraz też to widzę.

    > Jak to "nieistniejącej" ? "Należność" istnieje.
    > Podatnik ("kasowiec") jej nie płaci (więc NIE MA kosztu).
    > Po czym owa należność się przedawnia.
    > Gdzie zapisano że ona jest "nieistniejąca" ??

    Hm. Kasowiec wpisuje koszt na dany rok, nawet jeśli do końca roku nie
    zapłacił?

    No to dwa razy :)

    --
    pozdrawiam