  • 1. Data: 2004-03-25 09:27:04
    Temat: Jak zaksięgować- ugzekucja ZUSu z pensji??
    Od: "damianek" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    następujący problem. Nie zapłacilem ZUS zdrowotne za grudzień. ZUS podesłał
    tytuł wykonawczy egzekucji z pensji wystawiony dnia 8/03/2004. Dzis dostałem
    pensje pomniejszona o te pare złotych. Więc pytania:
    -w KPiR w kolumnie 14 pozostałe wydatki wpisuje kwotę nalezności głównej tj
    bez kosztów wgzekucji (6,90zł), kosztów upomnienia (8,80zł) i kwoty odsetek
    -wpisuje to z datą wystawienia tytułu egzekucyjnego czy z data otrzymania
    zmniejszonej pensji??
    - czy jeszcze na cos mam zwrocic uwage oprócz tego aby ponad 5lat przechowywac
    ten tytuł???

    Pzdr

  • 2. Data: 2004-03-25 10:08:24
    Temat: Re: Jak zaksięgować- ugzekucja ZUSu z pensji??
    Od: "ela" <l...@w...pl>

    Użytkownik "damianek" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zmniejszonej pensji??
    > - czy jeszcze na cos mam zwrocic uwage oprócz tego aby ponad 5lat

    a dlaczego zdrowotne do KPiR poz 14 a nie do deklaracji np PIT 5 poz 54

  • 3. Data: 2004-03-25 10:39:42
    Od: "W.R." <h...@b...pl>

    Dnia 3/25/04 10:27 AM, damianek napisał(a):

> [...]
    > tytuł wykonawczy egzekucji z pensji wystawiony dnia 8/03/2004. Dzis dostałem
    > pensje pomniejszona o te pare złotych. Więc pytania:

    Nie rozumiem - otrzymujesz pensję (co sugeruje że uzyskujesz dochody ze
    stosunku pracy) i prowadzisz KPiR????
    Możesz jaśniej opisywać sytuacje?

    pozdrawiam
    Wojciech Ratymirski

  • 4. Data: 2004-03-25 10:44:11
    Od: "toster" <t...@W...pl>

> [...]
    > zmniejszonej pensji??
    > - czy jeszcze na cos mam zwrocic uwage oprócz tego aby ponad 5lat

    Ja bym przechował to prawie 7 lat (do końca 2010r.)

    Pozdrawiam
    Tomek

  • 5. Data: 2004-03-25 10:48:35
    Od: s...@p...onet.pl

    > Nie rozumiem - otrzymujesz pensję (co sugeruje że uzyskujesz dochody ze
    > stosunku pracy) i prowadzisz KPiR????
    > Możesz jaśniej opisywać sytuacje?
    >
    > pozdrawiam
    > Wojciech Ratymirski

    jestem zatrudniony na etacie i prowadze jednoosobowa DG na VAT

    Pzdr
    DS

  • 6. Data: 2004-03-25 10:51:27
    Od: s...@p...onet.pl

    ciach
    > a dlaczego zdrowotne do KPiR poz 14 a nie do deklaracji np PIT 5 poz 54

    PIT 5 jeszcze nigdy nie wysyłałem. 4lata temu na poczatku DG miałem poteżne
    koszta. Po dzis dzień ksiegowo nie wyszedłem na prosto, więc nic na czysto nie
    zarobiłem, więc nie wysyłam PIT 5.
    Pzdr

  • 7. Data: 2004-03-25 10:52:37
    Od: s...@p...onet.pl

    ciach

    > Ja bym przechował to prawie 7 lat (do końca 2010r.)
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek
    OK, ale to co wyżej poprawnie myśle???

  • 8. Data: 2004-03-25 11:06:24
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik s...@p...onet.pl napisał:
    > ciach

    > OK, ale to co wyżej poprawnie myśle???

    Absolutnie nie.
    Składka na ubezpieczenie zdrowotne nie jest kosztem.
    Nie sa nim także koszty egzekucji, odsetki od zaległości budżetowych itp.
    Nic z tego co wymieniłes nie podlega wisaniu do KPiR.

    Zapłacona składkę zdrowotną (wyłącznie składkę) odliczasz na PIT-5 lub w
    zeznaniu rocznym *od podatku*.

    Swoją drogą - 4 lata działalności i nie znasz takich podstaw?
    Przeciez wie to obudzony w srodku nocy średnio rozgarięty sprzedawca
    pietruszki po paru miesiacach prowadzenia DG.

    To jak zabieranie się za pisanie ksiązki bez znajomości abecadła.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-03-25 11:29:09
    Od: s...@p...onet.pl

> [...]
    > pietruszki po paru miesiacach prowadzenia DG.
    >
    > To jak zabieranie się za pisanie ksiązki bez znajomości abecadła.

    ok dzięki, przez te 4ry lata nie otwieram zadnej ksiazki. Mam odelegowanego
    człowieka niestey jest 21 dni na L4 i nie odbiera telefonu ...
    Pzdr