    From: Nikt <n...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jak zapłacić zaliczki na PIT-5
    Date: Wed, 16 Oct 2002 13:17:50 +0200
    Sender: n...@p...onet.pl@lin.kompas.net.pl

    Tomasz L. wrote:

    > Z tego widzę, że moje wykroczenie polega na _nie_ wycofaniu u
    > pracodawcy PIT-2, czego skutkiem jest podwójne uwzględnienie ulgi.
    > Jakkie zatem grożą mi sankcje z tego tytułu? Przeszukałem grupy
    > dyskusyjne i WWW, ale nic na ten temat nie znalazłem. Może ktoś wie,
    > co mi grozi i jak najlepiej wyjść z tej sytuacji (nie wzbraniam się
    > przed powiadomieniem pracodawcy o DG, zaniechanie było wynikiem mojej
    > niewiedzy)? Czy ma jakieś znaczenie fakt, że w rozliczeniu rocznym
    > dostanę duży zwrot podatku - będę się rozliczał z żoną i odliczę
    > składki na UZ?

    Nie wiem jak to naprawić tak formalnie, ale nie jesteś pierwszym, który
    popełnił ten błąd. Jak dotąd nie słyszałem żeby kogoś ukarano.
    Prawdopodobnie dlatego, że jest to dość trudne do wykrycia. Ja bym
    zgłosił to w firmie jak najszybciej a zaległościami z poprzednich
    miesięcy nie przejmował się. I tak się wyrówna przy rozliczeniu rocznym.