    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Jaka spolke zalozyc w danej sytuacji?
    Date: Thu, 24 Mar 2005 00:19:13 +0100

    On Wed, 23 Mar 2005, Cavallino wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał
    >+ > On Tue, 22 Mar 2005, Cavallino wrote:
    >+ >
    >+ > >+ > *Wprost* - nie.
    >+ > >+ > Nie można wykonywać praw właścicielskich wobec przedsiębiorstwa.
    >+ > >+
    >+ > >+ Można.
    >+ > >+ Czego Twoim zdaniem nie mogę wykonać od ręki w swojej spółce?
    >+ >
    >+ > Wziąć sobie cokolwiek.
    >+
    >+ Jak rozumiesz "wziąć"?

    Zwyczajnie.
    Wziąć i zabrać.
    Nie kupić, nie pożyczyć, nie zastawić...
    Wziąć - "bo moje". Dajmy na to że w lodówce mam *moje* piwo - bo
    je kiedyś kupiłem :) to jest *moje*. Więc idę i biorę...

    >+ > Oczywiście. Ale pojawia się taki "stosik" :) - to nie
    >+ > udziałowcy są organem wykonawczym.
    >+
    >+ A co ma organ wykonawczy do faktu bycia przedsiębiorstwem?

    Organ wykonawczy reprezentuje *przedsiębiorcę* a więc właściciela
    *przedsiębiorstwa* - firmę, w tym przypadku spółkę handlową.
    Firma *nie jest* przedsiębiorstwem - co ty zakładasz i dlatego
    używasz określenia "bycia przedsiębiorstwem" zamiast z "bycia
    przedsiębiorcą" z czym ja się absolutnie nie zgadzam.

    >+ > >+ Nie - powiadam że komputer jest należącego do mnie przedsiębiorstwa
    >+ > >+ prowadzonego w formie spółki.
    >+ >
    >+ > O. I to pasuje - wszystko się zgadza :)
    >+
    >+ Dokładnie.
    >+ Nie zgadza się tylko z tym, że mówiłeś iż spółka to nie przedsiębiorstwio.

    ...bo nie jest :)
    IMO oczywiście. & AFAIK :)

    >+ > >+ > A ja pytam: "jakiej operacji musisz dokonać aby ten kompter
    >+ > >+ > spółka ci ODDAŁA" ?
    >+ > >+
    >+ > >+ W jakim sensie?
    >+ > >+ Fizycznym?
    >+ > >+ Idę i biorę. :-))
    >+ >
    >+ > :)
    >+ > A prawnym ?
    >+
    >+ To zależy po co biorę. :-)))

    No nie tak :)
    Jak biorę MOJE to nie muszę się nikomu tłumaczyć po co biorę !
    W najgorszym układzie muszę oddać podatki które *warunkowo* mogłem
    odliczyć (czyli dostałem zgodę na odliczenie kwoty wydatku od
    przychodu oraz VAT od VAT należnego *o ile* zechcę ujawnić iż
    używam *mojej* rzeczy do DG - mówię "już więcej nie chcę się
    tłumaczyć", oddaję podatki i po kłopocie).

    >+ > Chcąc przełożyć z własnej kieszeni lewej do prawej - przekłada.
    >+ > Chcąc przęlożyć z kieszeni spółki do własnej - musi KUPIĆ.
    >+ > "Swoje" jakoby :)
    >+
    >+ No i?

    ...no i widać że jak SWOJE - to PRZEKŁADA ("i tyle").
    A jak NIE SWOJE - to KUPUJE. Bo musi nabyć własność. Bo *nie
    było* (przed zakupem) - jego. Swojego się *nie* kupuje.

    >+ > >+ Nie twierdzę że spółka nie ma majątku, tylko że to spółka jest
    >+ > >+ przedsiębiorstwem
    >+ >
    >+ > Pas.
    >+ > To nie ja pisałem KC :)
    >+
    >+ Tyle że w KC są przepisy które zadają kłam TWOJEMU twierdzeniu.
    >+ Cytowałem je.

    Zacytowałeś 55(1) w odpowiedzi na moją uwagę o 55(1) właśnie
    i nie wiedzieć czemu z definicji PRZEDSIĘBIORSTWA wywiodłeś
    że to spółka - która jest PRZEDSIĘBIORCĄ - miałaby być
    owym przedsiębiorstwem.
    Chyba że to jakiś inny cytat - poproszę o message id.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)