  • 1. Data: 2007-10-30 20:43:46
    Temat: Jaki Office do firmy [NTG]
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Wiem, że to grupa o podatkach ale pisze tu dużo osób doświadczonych
    prowadzących DG i dlatego pozwalam sobie zapytać:
    Jakie programy biurowe MS używacie? OEM czy BOX?
    Ceny pakietów MS Office od Billa w wersji BOX są powalające ale nie traci
    się programu przy zmianie sprzętu.
    Jacek

  • 2. Data: 2007-10-30 21:32:31
    Temat: Re: Jaki Office do firmy [NTG]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 30 Oct 2007, Jacek wrote:

    > OEM czy BOX?

    BOX.
    Kupiłem kiedyś XP OEM i dziś widzę, że to była głupota.
    Miałbym w pełni "obsługiwalny" system nadający się w ostateczności do
    skonfigurowania w komputerze wirtualnym (mam zazwyczaj dwa kompy, jeden
    "w zapasie", pomysł upgrade "zapasu" staje się problematyczny).
    Office to samo, tak jak piszesz - mam BOXa i tyle, w ostateczności mogę
    sprzedać :>

    > Ceny pakietów MS Office od Billa w wersji BOX są powalające

    Prawda.
    Aczkolwiek CHYBA jest możliwość upgrade - zastrzegam że mnie Office 2007
    niczym nie nęci, niemniej AFAIK "zawsze tak było". Czyli za kilka lat
    ów zakup może być "mniej drogi" (bo znowu będzie BOX za cenę OEM,
    mniej wiecej tyle bywało za upgrade).

    Dla porządku: używanie OEM z naruszeniem umowy niekoniecznie klasyfikuje
    się jako "piractwo", polecam archiwa grupy .prawo :) (bo program jest
    legalnie nabyty!)

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2007-10-30 22:21:03
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jacek pisze:
    > Wiem, że to grupa o podatkach ale pisze tu dużo osób doświadczonych
    > prowadzących DG i dlatego pozwalam sobie zapytać:
    > Jakie programy biurowe MS używacie? OEM czy BOX?
    A koniecznie jest Ci potrzebny produkt MS? Do czego to będziesz
    wykorzystywał? Dostajesz masę dokumentów robionych w MS Office i
    zawierających makra? A może po prostu potrzebujesz coś w biurze policzyć
    w arkuszu kalkulacyjnym, napisać ofertę itp? Jeśli tak, to na początek
    zainstaluj sobie OpenOffice, a zaoszczędzone pieniądze wydaj na coś
    innego - jeśli się nie sprawdzi, wtedy szukaj produktu MS.

    Maciek
    moje aukcje: http://www.swistak.pl/uzytkownicy_aukcje/mob.html

  • 4. Data: 2007-10-31 07:55:19
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Mam właśnie Open Office i w zasadzie mi wystarcza. Jednakże wkurza mnie
    niesłychanie długi czas otwierania dokumentów i niektóre inne rzeczy.
    Głównie jednak gra rolę przyzwyczajenie, bo w poprzedniej pracy miałem MS
    Office.
    Dlatego zrobiłem obchód w celu zakupu produktu od Billa i wróciłem
    zdegustowany. Wersja domowa na 3 stanowiska 200 zł a to samo w wersji
    "komercyjnej" (cokolwiek to znaczy) na 1 stanowisko 1800. Mój geszeft nie
    jest tak dochodowy, jak geszeft dajmy na to ojczulka Tadzia i muszę liczyć
    się z wydatkami.
    Jacek

  • 5. Data: 2007-10-31 09:02:03
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości news:

> [...]
    > jest tak dochodowy, jak geszeft dajmy na to ojczulka Tadzia i muszę liczyć

    Jak chcesz XP Small Business to mam na zbyciu.

  • 6. Data: 2007-10-31 10:53:31
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Jacek pisze:
    > Dlatego zrobiłem obchód w celu zakupu produktu od Billa i wróciłem
    > zdegustowany. Wersja domowa na 3 stanowiska 200 zł a to samo w wersji
    > "komercyjnej" (cokolwiek to znaczy) na 1 stanowisko 1800.
    No to musisz zadać sobie pytanie, czy szybkość działania i
    przyzwyczajenia są warte tego 1800 PLN :-)

  • 7. Data: 2007-10-31 10:55:01
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-10-2007 o 08:55:19 Jacek <m...@w...pl> napisał(a):

    > Mam w?a?nie Open Office i w zasadzie mi wystarcza. Jednak?e wkurza mnie
    > nies?ychanie d?ugi czas otwierania dokumentów i niektóre inne rzeczy.

    A masz startup loadera włączonego? Bo bez niego to faktycznie idzie
    kiepsko.

  • 8. Data: 2007-10-31 11:02:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    t...@o...pl pisze:
    > A masz startup loadera włączonego? Bo bez niego to faktycznie idzie
    > kiepsko.
    Pewnie chodzi o otwieranie dokumentów MS Office, które trochę się
    potrafią konwertować i loader nic tu nie pomoże, ale czy z tego powodu
    chciałbym wywalić w błoto 1800 PLN?? Szczerze wątpię :-)

  • 9. Data: 2007-10-31 11:44:12
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 31-10-2007 o 12:02:34 Maciek <m...@n...pl> napisał(a):

    > Pewnie chodzi o otwieranie dokumentów MS Office, które trochę się
    > potrafią konwertować i loader nic tu nie pomoże, ale czy z tego powodu
    > chciałbym wywalić w błoto 1800 PLN?? Szczerze wątpię :-)

    Jeśli bym miał na udogodnienia 10k miesięcznie i sporo DOCów na głowie, to
    bym się
    zastanowił :)

  • 10. Data: 2007-10-31 13:15:37
    Od: mariusz <NO_SPAM@NO_SPAM.pl>

    Dnia Wed, 31 Oct 2007 12:44:12 +0100, t...@o...pl napisał(a):

    > Jeśli bym miał na udogodnienia 10k miesięcznie i sporo DOCów na głowie, to
    > bym się
    > zastanowił :)

    Ja ostatnio miałem taką historię:
    zakupiłem Windows XP OEM, dokonałem rejestracji i aktywacji. Używałem na
    komputerze przez około pół roku. Zmieniłem sprzęt na laptopa.
    Zainstalowałem tego XP OEM na laptopie w celu sprawdzenia sprzętu,
    widniała informacja, że pozostało 30 dni możliwości używania (lub 50
    uruchomień). Trzeba aktywować produkt. Myślę sobie: hmm, to jest OEM więc
    pewno w bazie MS są już nr seryjne płyty głównej na której aktywowałem
    Windows i teraz wyskoczy błąd w stylu "nielegalna kopia". Jednakże
    spróbowałem aktywować, podałem serial i o dziwo na moich oczach pojawił
    się napis "Aktywacja przeprowadzona pomyślnie. Dziękujemy!". Dziękuję :D
    pomyślałem. Informacja o 30 dniu używania i wymaganej aktywacji przestała
    się pokazywać. I teraz sam nie wiem co dalej z tym fantem, wszystko
    wygląda w porządku, tak jakbym aktywował Windows na tym samym sprzęcie.
    Skoro nic nie pisze, że nielegalne... to chyba mogę odinstalować Windows
    ze starego sprzętu, przekleić naklejkę i używać na tym :) Zobaczymy co
    dalej.

    A co się tyczy oprogramowania OEM, to podobno można się
    skontaktować z Microsoftem, poinformować, że oprogramowanie było używane
    przez miesiąc [;)] i nastąpiło uszkodzenie sprzętu. Poprosić ładnie o
    możliwość ponownej aktywacji i jeśli wszystko będzie ok, to pozwolą na
    ponową aktywację na nowym sprzęcie.