    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KIEDY DO KPIR?
    Date: Mon, 02 Dec 2002 07:59:23 +0100

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

    > art.22.4 i .6 - "pod warunkiem że stale w każdym roku...
    > wyodrębnienie kosztów odnoszących się do tego roku...".
    >
    > Swoją drogą, przemyśliwałem już jak to wygląda przy zmianie
    > zasady :] i w którą stronę US może się czepiać :[
    > Wie ktoś ?
    Przerabiałam - US sie nie czepia o ile zachowane są ustawowe zasady.
    I tu czeka pułapka. Na przejściu z kasy na memoriał mozna stracić, a
    nawet na ogół sie traci chyba że sie człowiek sporo nagimnastykuje i
    "zepnie w sobie" :-))

    Wygląda to tak:
    (założenia: rok 2002 kasa, rok 2003 memoriał)

    Dostajemy w grudniu 2002 faktury które maja termin zapłaty w styczniu
    2002, naliczamy wynagrodzenia które wypłacimy np. 5 stycznia 2003,
    naliczamy ZUS od pracowników płatny do 15 stycznia 2003, itd.

    Wszystkie te wydatki muszą nam wejśc kasowo. I muszą sie zmieścić w roku
    2002, bo w 2003 bedzie obowiązywał memoriał, czyli nie wciśniemy tam
    żadnych wydatków dotyczących roku 2002.
    Trzeba więc w grudniu wypłacic wynagrodzenia, zapłacić ZUS za grudzień i
    zapłacić wszystkie faktury - możemy przenieść na 2003 jednynie
    prenumeraty na następny rok i inne koszty ponoszone "z góry", ale ile
    tego jest?
    Kropla w morzu kosztów :-))

    A co z fakturami grudniowymi które przyjda na początku stycznia i nie
    mamy szans zapłacic ich w 2002 roku? Przepadają...
    Generalnie zawsze sie cos traci przy przejściu z kasy na memoriał.

    W druga strone jest dużo łatwiej i praktycznie nic nie tracimy.

    A ja własnie szykuję sie do przeprowadzenia na memoriał małej firmy
    budowlanej (tak, zgadliście, znowu sprzatam po innych :-))).
    I jest duży kłopot - płace naliczane są po zamknięciu miesiąca, kiedy
    wiadomo ile kto przepracował (stawki godzinowe + różne dodatki za
    pełnienie okreslonych obowiązków w danym miesiącu + nadgodziny). A płace
    to prawie 70% kosztów.
    Musze szybko cos wymyslec żeby dało się wypłacić wynagrodzenia w grudniu
    i jeszcze naliczyc i odprowadzic ZUS.

    Brrrr...

    Maddy

    --