    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Date: Mon, 20 Jul 2009 22:29:45 +0000 (UTC)
    <s...@p...org> <h34rao$a5t$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <u...@4...net>
    <s...@t...ceti.pl> <h387ul$1ul$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3c9bm$jmb$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3gf1b$voj$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h41fgv$15f$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h429te$imm$1@news.interia.pl>

    Dnia Mon, 20 Jul 2009 19:54:51 +0200, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 20 lipiec 2009 14:24
    > (autor Jacek Osiecki

    > Możliwe. Używam Inteligo, Multibanka, Lukasa (sporadycznie, bo to tylko za
    > wpłatomat robi, bo nienawidzę tokenów) i mBanku. mBank jest cudny, choć
    > ciągle go psują.

    W BPH nie było problemu z wyszukaniem czegoś w historii konta na podstawie
    fragmentu nazwy przelewu/kontrahenta, na liście operacji z karty kredytowej
    były wszystkie operacje i nie było problemu z ustaleniem co było a co
    będzie, był koszyk przelewów (stworzenie dowolnej ilości przelewów i
    podpisanie jej za jednym rzutem), import i eksport przelewów do wielu
    formatów - wszystko czego dusza zapragnęła. Do tego interfejs był lekki i
    przejrzysty - mBank przy sez@mie to takie wielkie kulfoniaste coś.

    > Wiem, temu używałem Konqa. niestety zestarzał się, a nowe KDE u mnie nie
    > działa zupełnie.

    Musiałbym się wtedy przerzucać z przyzwyczajeniami między windows i linuxem
    - a tak, to mam operę tu i tu ;)

    > No jest, o ile sam se zbudujesz filtry. Tak mi to wyjaśniał kolega.

    Albo po prostu klikniesz prawym klawiszem na stronie i wybierzesz co ma być
    blokowane. Jak masz choć trochę oleju w głowie to bez problemu przeedytujesz
    wygenerowane regułki :)

    > Nic, nawet rocznej opłaty?

    Nic. Skoro praktycznie za wszystko płacę KK, to nie ma problemu z
    wyrobieniem obrotu przy którym karta jest darmowa.

    > Masz, tylko nie takie ,,zwykłe'', ale po prostu zasilone kwotą kredytu. Więc
    > możesz wziąć sobie zrobić osobne konto z debetówką, zasilać je co miesiąc i
    > wyjdzie na to samo.

    Nie wyjdzie:
    - przy niesłusznym obciążeniu to Ty walczysz o swoje pieniądze, zaś przy
    kredytówce bank musi powalczyć o swoje (jakimś cudem bardziej się do tego
    przykłada niż do odzyskiwania pieniędzy klienta)
    - musiałbyś blokować sporą kwotę na nisko oprocentowanym koncie - jak masz
    na KK limit 10k PLN to nie musisz co miesiąc tyle wydawać, ważne że czasami
    możesz mieć taką potrzebę. Nie bardzo widzę sens blokowania 10k na koncie
    do takiej debetówki ;) Nawet mając te 10k do swobodnej dyspozycji wolę
    trzmać je na lokacie.
    - kwestie bezpieczeństwa - prawie wszystkie debetówki są już autoryzowane
    PINem, co jest sporą wadą (zwłaszcza jeśli na koncie, jak sugerujesz,
    należy trzymać grubszą gotówkę).

    > jeśli faktycznie masz 0zł, bez biegania i cudowania, to może to i może mieć
    > sens.

    Każdy kto używa KK świadomie i z głową ma ją za darmo lub nawet na niej
    zarabia. Np. mimo że karta visa orange nie była bezpłatna, zarobiłem na niej
    kilkukrotność tego co kosztowała...
    Jak ktoś sobie daje wcisnąć 5 kart z opłatami i zwolnieniem przy rocznym
    obrocie 50kpln, to sam sobie jest winien ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944