    From: Tristan <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Date: Tue, 21 Jul 2009 10:47:21 +0200
    <s...@p...org> <h34rao$a5t$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <u...@4...net>
    <s...@t...ceti.pl> <h387ul$1ul$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3c9bm$jmb$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3gf1b$voj$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h41fgv$15f$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h429te$imm$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 00:29
    (autor Jacek Osiecki
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > W BPH nie było problemu z wyszukaniem czegoś w historii konta na podstawie
    > fragmentu nazwy przelewu/kontrahenta,

    Tak, to fakt, tego mi brakuje.

    > na liście operacji z karty
    > kredytowej były wszystkie operacje

    A w mBanku nie ma?

    > i nie było problemu z ustaleniem co
    > było a co będzie,

    ??

    > był koszyk przelewów (stworzenie dowolnej ilości
    > przelewów i podpisanie jej za jednym rzutem),

    Mnie tam by bardziej się przydał interfejs API do przelewów. Żeby se taki
    koszyk móc automagicznie wygenerować z programu i 1 ruchem wczytać. Ale
    tego chyba żaden bank nie daje.

    > Musiałbym się wtedy przerzucać z przyzwyczajeniami między windows i
    > linuxem - a tak, to mam operę tu i tu ;)

    Konq też już jest dla Windowsa :D Aczkolwiek nie wiem jak się sprawuje.

    > Albo po prostu klikniesz prawym klawiszem na stronie i wybierzesz co ma
    > być blokowane.

    No wiem, ale ja nie chcę się bawić w samodzielną budowę filtrów. Instaluję
    Adblocka (albo po prostu go mam w Konqu) i już. Ktoś za mnie przygotował
    filtry. a tak co, będę uczył Operę przez miesiąc, a i tak nauczę gorzej niż
    fachowcy.

    > Nie wyjdzie:
    > - przy niesłusznym obciążeniu to Ty walczysz o swoje pieniądze, zaś przy
    > kredytówce bank musi powalczyć o swoje (jakimś cudem bardziej się do
    > tego przykłada niż do odzyskiwania pieniędzy klienta)

    Jak o swoje? Obciążą cię i już, tak samo przecieć. Po prostu będziesz miał
    do spłaty tę kwotę.

    > - musiałbyś blokować sporą kwotę na nisko oprocentowanym koncie - jak
    > masz
    > na KK limit 10k PLN to nie musisz co miesiąc tyle wydawać, ważne że
    > czasami możesz mieć taką potrzebę. Nie bardzo widzę sens blokowania 10k
    > na koncie do takiej debetówki ;)

    No wiesz, jak coś kupuję za 10 tysięcy, to się przygotowuję wcześniej.

    > - kwestie bezpieczeństwa - prawie wszystkie debetówki są już autoryzowane
    > PINem, co jest sporą wadą (zwłaszcza jeśli na koncie, jak sugerujesz,
    > należy trzymać grubszą gotówkę).

    Wada i zaleta. Podpis jest sprawdzany dość pobieżnie.

    > Każdy kto używa KK świadomie i z głową

    To co proponujesz np.?

    --
    Tristan

    Niech nie wychodzi z waszych ust żadna mowa szkodliwa,
    lecz tylko budująca, zależnie od potrzeby,
    by wyświadczała dobro słuchającym. (Ef 4,29)