    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KOCHANE PAŃSTWO NAPĘDZA KASĘ BANKOM
    Date: Tue, 21 Jul 2009 12:34:08 +0000 (UTC)
    <s...@p...org> <h34rao$a5t$1@news.onet.pl>
    <s...@t...ceti.pl>
    <u...@4...net>
    <s...@t...ceti.pl> <h387ul$1ul$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3c9bm$jmb$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h3gf1b$voj$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h41fgv$15f$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h429te$imm$1@news.interia.pl>
    <s...@t...ceti.pl> <h43u7u$t0o$1@news.interia.pl>

    Dnia Tue, 21 Jul 2009 10:47:21 +0200, Tristan napisał(a):
    > W odpowiedzi na pismo z wtorek 21 lipiec 2009 00:29
    > (autor Jacek Osiecki
    > publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    > wasz znak: <s...@t...ceti.pl>):

    > A w mBanku nie ma?

    Lista operacji w mBanku jest bardzo nieczytelna - i często podstawowe
    informacje (np. waluta obciążenia i oryginalna kwota) są dostępne dopiero
    po kliknięciu w operację.

    > ??

    Zrób sobie w piątek przelew ustawiony na poniedziałek - zgadnij gdzie będzie
    widoczny? :)

    W mBanku dopiero od niedawna można sobie w ogóle wydrukować zestawienie
    transakcji - wcześniej było to niemożliwe...

    > Mnie tam by bardziej się przydał interfejs API do przelewów. Żeby se taki
    > koszyk móc automagicznie wygenerować z programu i 1 ruchem wczytać. Ale
    > tego chyba żaden bank nie daje.

    Daje, dla klientów korporacyjnych. Ale i tak rozwiązanie BPH - przygotowujesz
    excela/csv, importujesz - zostawia mBank daaaleko w tyle. A ta funkcjonalność
    była gdzieś od 2003 :)

    > Konq też już jest dla Windowsa :D Aczkolwiek nie wiem jak się sprawuje.

    Wyrosłem z walki ze światem i używania totalnie niestandardowych rozwiązań
    w imię ideałów. Używam tego co szybkie, wygodne i bezpieczne ;)

    > No wiem, ale ja nie chcę się bawić w samodzielną budowę filtrów. Instaluję
    > Adblocka (albo po prostu go mam w Konqu) i już. Ktoś za mnie przygotował
    > filtry. a tak co, będę uczył Operę przez miesiąc, a i tak nauczę gorzej niż
    > fachowcy.

    Jak ktoś dostaje palpitacji na widok jakiejkolwiek reklamy - to może mu się
    faktycznie opera nie spodobać. Ja tępię tylko wyskakujące przed oczy -
    ewentualnie za jakieś gówna używające dźwięku w ramach zemsty blokuję
    wszystkie reklamy z danego serwisu ;)

    > Jak o swoje? Obciążą cię i już, tak samo przecieć. Po prostu będziesz miał
    > do spłaty tę kwotę.

    Nie obciążą - bo na moją reklamację natychmiast anulują transakcję na mojej
    karcie, anulują ją u sprzedawcy i ten musi udowodnić że ja tę transakcję
    przeprowadziłem. Przy karcie debetowej bank ma gdzieś Twoją reklamację - dla
    niego jest to operacja przezroczysta.

    > No wiesz, jak coś kupuję za 10 tysięcy, to się przygotowuję wcześniej.

    OK. A teraz zamieniamy 10k na 3k. I nie mówimy o jednej transakcji na 3k,
    tylko np. o awaryjnym zakupie biletu lotniczego i wypożyczeniu samochodu :)

    > Wada i zaleta. Podpis jest sprawdzany dość pobieżnie.

    Wyłącznie wada. PIN można "ukraść" a Ty jako klient banku nijak nie
    udowodnisz że nie przekazałeś go złodziejowi. A jak ktoś kupi moją kradzioną
    kredytówką, to jest to problem banku/ubezpieczyciela.

    > To co proponujesz np.?

    Spłacanie całości w grace period, wybranie karty która ma odpowiednio niskie
    limity wymagane do anulowania opłat rocznych, brak płatnych ubezpieczeń,
    korzystne warunki (np. cobrand z programem lojalnościowym z którego
    korzystasz, cashback itp.), autoryzacja podpisem, wydawca bezproblemowo
    przyjmujący reklamacje transakcji zdalnych.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944