  • 1. Data: 2004-07-12 15:17:40
    Temat: KOntrola zus
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Mam takie pytanie.

    Czy grożą jakieś finansowe konsekwencje jeśli kontrola zus odkryje, że w
    2002 roku zapłacilam na FP za dużo o 6 zł? Chodzi mi tu o kary typu
    nierzetelnie czy nieprawidłowo wypełniane deklaracje.
    Nie chce mi sie robić korekt za kilka dobrych miesięcy

    Agata

  • 2. Data: 2004-07-13 10:31:00
    Temat: Re: KOntrola zus
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Slonko pisze:

> [...]
    > nierzetelnie czy nieprawidłowo wypełniane deklaracje.
    > Nie chce mi sie robić korekt za kilka dobrych miesięcy

    jak bedzieszp otrzebowala kwitek o "niemaniu zaleglosci",
    to ci sie zechce skorygowac....

    Mnie to zajelo niecala godzinke...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-07-13 11:52:54
    Od: Catbert <v...@w...pl>

    On 7/13/2004 12:31 PM, Boguslaw Szostak wrote:

    > jak bedzieszp otrzebowala kwitek o "niemaniu zaleglosci",
    > to ci sie zechce skorygowac....

    Yes, yes, yes! Tego mi było od rana trzeba!

    Zapłata o 6 zł za duzo to zaległość (vide plusy dodatnie i ujemne)
    ujemna (zaległośc w rozumieniu ludów cywilizowanych to brak, nie nadmiar).

    Głosuj na mnie i na mój projekt ustawy o....:

    Art. xx: Kto żada okazania zaświadczenia o niezaleganiu ze składkami w
    związku z inną okolicznością, niz bezpośrednio związaną z opłacaniem
    tychże składek podlaga karze więzienia od lat 10 i karze grzywny do 500
    stawek dzienych.

    Pzdr: Catbert

  • 4. Data: 2004-07-13 15:31:43
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > jak bedzieszp otrzebowala kwitek o "niemaniu zaleglosci",
    > to ci sie zechce skorygowac....
    >
    > Mnie to zajelo niecala godzinke...
    >
    > Boguslaw

    Ale ja zaplacilam za dużo o 6 zł. Czyli niepotrzebnie.

    agata

  • 5. Data: 2004-07-14 06:54:35
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Slonko pisze:

    > Użytkownik "Boguslaw Szostak" <a...@a...edu.pl> napisał w wiadomości

    > Ale ja zaplacilam za dużo o 6 zł. Czyli niepotrzebnie.
    >
    > agata

    Rozumie.

    Ale zwykle czlowiek chce "zaswiadczenie o niemaniu" gdy mu jest potrzebne
    i rzadko ma czas ma dlugie dyskusje z milymi Paniami z ZUS,
    ktore tlumacza, ze deklaracja jest wypelniona BLEDNIE,
    bo inna jest podstawa a skladka nie jest procentem
    od zadeklarowanej podstawy.

    NAWET jesliby uznac ZUS za organizacje przestepcza,
    nie mozna jej nazwac zorganizowana. (C) JKM (jeli mnei pamiec niemyli).

    Mile panie w ZUS maja swoja prace i swoichprzelozonych i to nie ONE sa
    osobiscie winne...
    Jak ktos chce walczyc z systemem, to chwala mu za to.
    Dzieki takim wlasnie ludziom ZUS uznal wreszcie,
    ze stosuje sie do niego zasada, ze odsetkiz a zwloke nie sa nalezne,
    jesli nie przekraczaja.....

    Boguslaw

  • 6. Data: 2004-07-14 15:52:04
    Od: "Slonko" <s...@g...pl>

> [...]
    > Dzieki takim wlasnie ludziom ZUS uznal wreszcie,
    > ze stosuje sie do niego zasada, ze odsetkiz a zwloke nie sa nalezne,

    Możesz mi wytłumaczyc dlaczego przyczepiłeś się do tego "zaświadczenia o
    niemaniu?" i co to w ogóle znaczy. Masz na myśli o niezaleganiu??

    Agata

  • 7. Data: 2004-07-14 16:17:32
    Od: "ania" <a...@e...pl>

    Użytkownik "Boguslaw Szostak" <

    > jak bedzieszp otrzebowala kwitek o "niemaniu zaleglosci",
    > to ci sie zechce skorygowac....

    a ja mam pelno taki swistkow a i tak co chwile cos im sie nie zgadza:-)
    i przy kazdym nowym swistku nowe deklaracje koryguje czy im dosylam takie
    jak chca bo mam to w ... powazaniu i zrobienie deklaracji wplatniku zajmuje
    mniej czasu niz tlumaczenie botenowi ze wszystko jest w porzadku, wiec
    narasta pelno prawidlowych deklaracji z korektami tychze na moim koncie i
    bedzie wesolo:-)

    ps
    dzisiaj sie dowiedzialam ze za duzo chcialam im zaplacic w 2001 roku:-) ale
    nie zaplacilam:-P
    i znowu trzeba udowadniac ze sie nie jest wielbladem i znowu czas:-)
    ania
    www.aem.pl GG: 1145538
    osiolek F650 CS i jeszcze 143 spiace kucyki

  • 8. Data: 2004-07-14 18:50:17
    Od: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Slonko" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2002 roku zapłacilam na FP za dużo o 6 zł? Chodzi mi tu o kary typu
    > nierzetelnie czy nieprawidłowo wypełniane deklaracje.
    Grożą.
    Na wezwaniu do zrobienia korekt kiedyś była kwota 5000 zł.
    Zawsze była ta kwota bez względu czego dotyczyła korekta.
    Ale nie znam nikogo kto musiałby jakąkolwiek karę zapłacić.
    Masz 7 dni na złożenie korekt od momentu znalezienia błędu. Tyle że zus nie
    wie kiedy błąd znalazłaś.
    Jeżeli oni znajdą i przyslą to musisz zrobić nie ma wyjścia. Jeżeli
    przyjdzie kontrol z zus i ci to znajdą to będziesz musiała wyjaśnić.
    Ostatnio kontroler był na tyle miły, że jeżeli korekty były wysłane w czasie
    jego obecności - kontroli to nie pisał tego w protokole tzn traktował że nie
    ma błędu. Poza tym siedział z nami i mówił po kolei co i jak poprawiac. Ot
    taki ludzki przypadek pracownika ZUS :-)

    > Nie chce mi sie robić korekt za kilka dobrych miesięcy
    Wiele roboty nie masz, zwłaszcza jeżeli masz płatnika. Jeżeli błąd dotyczy
    tylko funduszu pracy to poprawiasz tylko DRA bez pozostałych dokumentów.

    Poza tym jest tak jak już ktoś wspomniał. Jeżeli wystąpisz z prośbą o
    zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami to wtedy będzie trzeba to
    wyprostować.
    Ja robiłem korektę o 0,06 groszy nadpłaty bo mi nie chcieli wydać.
    --
    PawełJ

  • 9. Data: 2004-07-14 20:17:40
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Czy wyście poszaleli z tą obawą o jakąkolowiek karę za nadpłatę 6 zł
    na konto ZUS-u./???/.To raczej ZUS trzeba by ukarać za to że 6 rok
    od wprowadzenia reformy nadal nie działa prawidłowo system
    komputerowy i co rusz musimy nie z naszej winy robić korekty.
    ZUS nie karze nie tylko za takie bzdety ale nawet za nieterminowe
    złożenie deklaracji czy zgłoszenia pracownika nie mażadnych
    kar,byleby wogóle były złożone a przede wszystkim opłacone składki.
    Wystarczy że najbliższe składki zapłacisz o 6 zł mniej skoro masz
    nadpłatę i już się wszystko wyrówna.pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 10. Data: 2004-07-15 08:35:02
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Slonko pisze:

    [...]

    > Możesz mi wytłumaczyc dlaczego przyczepiłeś się do tego "zaświadczenia o
    > niemaniu?" i co to w ogóle znaczy. Masz na myśli o niezaleganiu??
    >
    > Agata

    Widac mloda jestes...Slonko...

    Dawno temu Pan Milicjant wystawil mandat "za niemanie swiatel"...

    Stad dla uproszczenia zaswiadczenie o niezaleganiu ze skladkami,
    nazywam zasiwadczeniem o niemaniu...

    A "przyczepilem sie" tylko dlatego, ze gdy czlowiek potrzebuje
    takie zaswiadczenie to NIE MA CZASU z milymi Paniami w ZUS
    toczyc wojen.

    A kto jest w niedoczasie, to nawet w szachach przegrac moze,
    a co dopiero w dzialanosci gospodarzcej..

    Deklaracje masz nieprawidlowe, bo masz podana podstawe i procent,
    a skladka niejest procentem od podstawy.
    Superprogram "platnik" 'oklamal" cie, ze deklaracja jest
    wypelniona prawiodlowo, lecz to, co pisze program Platnik
    NIE JEST zrodlem PRAWA w RP (ani prawdy).

    Wiec zamiast gniewac sie na starszego pana o slowko "niemanie"
    po prostu zrob na starym platniku ctrl^c, zmien sptawke na prawidlowa
    i date na dzisiejsza ... i juz...

    Boguslaw