    From: "PawełJ" <p...@w...poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KOntrola zus
    Date: Wed, 14 Jul 2004 20:50:17 +0200
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Slonko" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:ccua80$gsk$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Mam takie pytanie.
    >
    > Czy grożą jakieś finansowe konsekwencje jeśli kontrola zus odkryje, że w
    > 2002 roku zapłacilam na FP za dużo o 6 zł? Chodzi mi tu o kary typu
    > nierzetelnie czy nieprawidłowo wypełniane deklaracje.
    Grożą.
    Na wezwaniu do zrobienia korekt kiedyś była kwota 5000 zł.
    Zawsze była ta kwota bez względu czego dotyczyła korekta.
    Ale nie znam nikogo kto musiałby jakąkolwiek karę zapłacić.
    Masz 7 dni na złożenie korekt od momentu znalezienia błędu. Tyle że zus nie
    wie kiedy błąd znalazłaś.
    Jeżeli oni znajdą i przyslą to musisz zrobić nie ma wyjścia. Jeżeli
    przyjdzie kontrol z zus i ci to znajdą to będziesz musiała wyjaśnić.
    Ostatnio kontroler był na tyle miły, że jeżeli korekty były wysłane w czasie
    jego obecności - kontroli to nie pisał tego w protokole tzn traktował że nie
    ma błędu. Poza tym siedział z nami i mówił po kolei co i jak poprawiac. Ot
    taki ludzki przypadek pracownika ZUS :-)

    > Nie chce mi sie robić korekt za kilka dobrych miesięcy
    Wiele roboty nie masz, zwłaszcza jeżeli masz płatnika. Jeżeli błąd dotyczy
    tylko funduszu pracy to poprawiasz tylko DRA bez pozostałych dokumentów.

    Poza tym jest tak jak już ktoś wspomniał. Jeżeli wystąpisz z prośbą o
    zaświadczenie o niezaleganiu ze składkami to wtedy będzie trzeba to
    wyprostować.
    Ja robiłem korektę o 0,06 groszy nadpłaty bo mi nie chcieli wydać.
    --
    PawełJ