  • 1. Data: 2004-07-18 20:57:30
    Temat: KPIR + pierwszy PIT 5 + ZUS zdrowotny
    Od: " wiktorsz" <w...@g...pl>

    prowadze KPiR, nie jestem platnikiem vat, DG od III2004, uzyskalem pierwszy
    przychod, po odliczeniu kosztow dochod~3200,

    1. czy skaldajac PIT5 odliczam skladki zdrowotne ZUS tylko za VI czy sume od
    poczatku dzialalnosci (od III)?

    2.czy zus zdrowotny ksieguje sie w KPIR???

    3. czy musze zlozyc PIT (z powodu przekroczenia wolnej od podatku kwoty)
    jesli obliczona zaliczka na podatek bedzie 0 zł?

    dziekuje za podpowiedzi
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-07-18 21:27:53
    Temat: Re: KPIR + pierwszy PIT 5 + ZUS zdrowotny
    Od: Paweł Więcek <c...@v...net>

    Thus wrote wiktorsz <w...@g...pl>:
    > 1. czy skaldajac PIT5 odliczam skladki zdrowotne ZUS tylko za VI czy sume od
    > poczatku dzialalnosci (od III)?

    Zawsze sumę.

    > 3. czy musze zlozyc PIT (z powodu przekroczenia wolnej od podatku kwoty)
    > jesli obliczona zaliczka na podatek bedzie 0 zł?

    Podobno zależy to od widzimisię urzędu... Ja złożyłem i mnie nie zjedli.

    Paweł

    --
    (___) | Pawel Wiecek ----------------- Coven / Svart --------------------- |
    < o o > | http://www.coven.vmh.net/ <c...@v...net> GSM: +48603240006 |

  • 3. Data: 2004-07-19 07:28:01
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    wiktorsz wrote:

    > 2.czy zus zdrowotny ksieguje sie w KPIR???

    Nie
    społeczne - do wyboru KPiR lub PIT-5
    zdrowotne - PIT-5
    Fundusz Pracy - KPiR

  • 4. Data: 2004-07-19 09:01:03
    Od: Boguslaw Szostak <a...@a...edu.pl>

    Paweł Więcek pisze:

    > Zawsze sumę.

    > Podobno zależy to od widzimisię urzędu... Ja złożyłem i mnie nie zjedli.

    Jesli chodzi o widzimisie, to zalezy od lokalnyc zwyzcajow.

    Bli tacy, co ich chielizjesc, za zlozenie Pit-a z zaliczka 0

    Mnie neizjedli gdy zlozylempita zerowego - potrzebowalem dla banku..

    Boguslaw

  • 5. Data: 2004-07-20 07:09:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 19 Jul 2004, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ Paweł Więcek pisze:
    [...]
    >+ > Podobno zależy to od widzimisię urzędu... Ja złożyłem i mnie nie zjedli.
    >+
    >+ Mnie neizjedli gdy zlozylempita zerowego - potrzebowalem dla banku..

    Zeznaję że mnie (co prawda w 2001) - ale też nie zjedli.
    A łyknęli kilka PITów również z podatkiem przed odliczeniami
    "pod zerem" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)