    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KPiR
    Date: Wed, 02 Jul 2003 13:00:11 +0200

    Użytkownik Iwona Z napisał:
    > sory Maddy :) faktycznie zadałam źle pytanie, ale nie podejrzewam cię o
    > jasnowidztwo, inaczej byś mi odpowiedział :)
    > I moja odpowiedź - nie, nie stosuję metody kasowej, i jestem vatowcem.

    A więc tak - fakturę za telefon do KPiR wpisujesz pod datą faktury, a
    jeżeli jest to niemożliwe to pod data wpływu,(np. prowadzisz KPiR
    ręcznie a są tam juz inne późniejsze wpisy) ale jeżeli faktura wpłynęła
    np. 2 lipca a jest za czerwiec to możesz ją wpisać pod ostatnią dostepna
    data czerwcową. Możesz tez wpisac ja pod data wpływ w następnym miesiacu
    (BYLE NIE ROKU!!) o ile nie zalezy Ci na kosztach (i nie jest to
    materiał lub towar).
    Tak a propos - wiekszośc programów komputerowych do KPiR pozwala
    wpisywac dokumenty niechronologicznie, potem je przenumerowac i ładnie
    poukładać chronologicznie i dopiero zamknąc miesiąc.
    Nie wiem jednak jak prowadzisz swoją księgowość.

    Do rejestru VAT wpisujesz fakturę za telefon z datą upływu terminu
    płatności.
    Teoretycznie możesz np. z datą wpływu, ale wtedy robiąc deklarację
    musisz pamiętac żeby odliczenie tego VATu przesunąc "w pamięci" na
    właściwy miesiąc.
    Jeżeli masz program z rejestrem VAT to powinien on sam robic takie
    przesunięcia.

    Małe OT
    Swoją drogą - ostatni raz papierową KPiR prowadziłam gdzies na początku
    lat 90-tych (wtedy jeszcze książke trzeba było stemplować w US... oj,
    prehistoria) i nie wyobrażam sobie powrotu do niej. Nie przy
    dzisiejszych przepisach, zwłaszcza VATowskich.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl