  • 1. Data: 2002-03-17 19:04:23
    Temat: KPiR
    Od: "Łukasz Sikora" <l...@j...net.pl>

    Witam szanownych grupowiczow.
    Mam problem. Zaczalem prowadzic ksiege przychodow i rochodzow. Przy
    zakanczaniu miesiaca trzeba przeniesc pewne wartosci na miesiac nastepny. I
    tutaj moje pytanie: co mam przeniesc ? Przypuscmy, ze w rubryce nr 10 (Zakup
    towarow ...) mam 5000, a w rubryce nr 9 (Razem przychod) mam 7000. Co mam z
    tym zrobic. Przepisac na nastepny miessiac tylko rubryke 10, czy rowniez mam
    przepisac rubryke 9. Juz sie pogubilem. Sadze, ze jezeli w adnym miesiacu
    place podatek to przepisanie przychodow i kosztow w atkim wymiarze jak jest
    w rubrykach jest troche dzwine, bo w przyszlym miesiacu, przy braku kosztow
    i przychodow zaplacilbym kolejny raz podatek za ta sama sume co miesiacu
    poprzednim.
    Prosze, pomozcie.

    pozdrawiam
    Łukasz Sikora

  • 2. Data: 2002-03-17 20:01:24
    Temat: Re: KPiR
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    przenosisz wartości wszystkich rubryk.
    dochodówkę rozliczasz narastająco. Jeżeli nawet w danym miesiącu będziesz
    miał zerowe obroty to odprowadzony do tej pory podatek pokryje Ci dokładnie
    podatek wykazany na deklaracji pit-5.

  • 3. Data: 2002-03-17 20:08:53
    Od: "beata" <m...@i...pl>

    poza tym w pit-5 masz rubryki:
    58 - podatek po odliczeniach od początku roku
    59 - suma należnych zaliczek od początku roku
    60 - należna zaliczka za miesiąc

    skoro podatku miałeś np 600,00 złotych w styczniu. W lutym zapłaciłeś tą
    kwotę , a za luty nie wykazałeś żadnych przychodów i kosztów to :

    poz. 58 = 600,00
    poz. 59 = 600,00
    poz. 60 = p 58 - p 59 czyli zero.

  • 4. Data: 2002-03-18 11:31:39
    Temat: Re: KPiR - dygresja
    Od: Maddy <m...@i...pl>

    Kto czytał ten watek, zauwazył że pytający miała problem z całkowicie
    banalnymi rozliczeniami podatkowymi, i wykazał absolutny brak
    obeznania. Nie naigrywam się, nie każdy musi wiedziec wszystko, jest
    to wręcz niemozliwe.
    Chodzi mi o coś innego. Jak to się ma do wypowiedzi poniektórych osób
    w innych watkach, że nie wiadomo za co księgowe biora pieniądze od
    małych ptzedsiebiorców co to mają 10 faktur w miesiącu.
    Własnie za to że wiedzą i potrafią. Żeby laik nie musiał najpierw
    mocno sie potłuc, zanim na wlasnej skórze nauczy sie prowadzic księge,
    robiąc to zreszta do końca zycia z odraza i przeświadczeniem że te
    zasady wymyślili marsjanie i po co to komu...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2002-03-18 11:48:30
    Od: "Łukasz Sikora" <l...@j...net.pl>

    Użytkownik "beata" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >

    > skoro podatku miałeś np 600,00 złotych w styczniu. W lutym zapłaciłeś tą
    > kwotę , a za luty nie wykazałeś żadnych przychodów i kosztów to :

    Dzieki wielkie za pomoc. Teraz juz rozumiem :)

    Pozdrawiam
    Łukasz Sikora