    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: KUP - kilka zakladow??
    Date: Fri, 4 Mar 2005 20:55:32 +0100

    Użytkownik "Zdzislaw" <KrEnOzYl@WYTNIJ_TOPOLBOX.COM> napisał w
    wiadomości news:d0abmf$n6h$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Witam!!
    >
    > Jestem zatrudniony na umowe o prace w trzech zakladach pracy.
    Wszytskie
    > zaklady znajduja sie poza miejscem mojego zamieszkania. Prosze niech
    kos mi
    > odpowie: Jakie koszty uzyskania przychodu powinien stosowac
    pracodawca w
    > kazdym z tych trzech zakladow??
    > Czy moge poprosic pracodawce w 2-ch z tych zakladow aby nie
    uwzglednial mi
    > zadnych KUP a w jednym 127,82 PLN/ m-c??
    > W jednym z tych 2-ch zakladow powiedziano mi, ze oni musza
    uwzgledniac KUP -
    > naliczja mi 102,25 pln/m-c :(
    > Jak to jest?

    Każdy z 3 zakładów powinien naliczać co miesiąc kup: albo standardowe
    102,25 zł, albo na Twój wniosek podwyższone o 25% ze względu na
    zamieszkiwanie w innej miejscowości niż miejsce pracy (127,82 zł).
    Jednak w rozliczeniu rocznym za 2005 r. będziesz mógł rozliczyć kup w
    kwocie nie wyższej niż 102,25 zł x 125% x 12 x 150%, tj. ok. 2300 zł,
    co oznacza, że pracując przez cały rok 2005 r. u 3 pracodawców, przy
    rozliczeniu rocznym będziesz musiał dopłacić niedopłatę podatku
    dochodowego.

    wa