  • 1. Data: 2003-12-11 16:46:18
    Temat: Kiedy kupic srodek trwaly??? W grudniu czy styczniu?
    Od: "Maly" <m...@p...com>

    Czesc!
    Mam pytanko.
    Jesli planuje spore zakupy na firme (srodki trwale), a w tym roku nie mam
    dochodow i do konca roku nie bede mial, to bardziej oplaca sie dokonac
    zakupow jeszcze w tym roku czy w styczniu w przyszlym roku?

    A moze nie ma to znaczenia, bo i tak srodek amortyzowany bedzie miesiecznie.
    Ale co wtedy z amortyzacja grudniowa? Nie ma od czego odliczyc.

    Pozdrawiam!

    (VAT, KPiR)

  • 2. Data: 2003-12-11 22:08:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Maly wrote:
    [...]
    >+ Ale co wtedy z amortyzacja grudniowa? Nie ma od czego odliczyc.

    "Normalna" amortyzacja zaczyna się w miesiącu *następnym* po
    wprowadzeniu do ewidencji !
    Tylko jednorazowa może być "w miesiącu wprowadzenia lub następnym".
    AFAIK oczywiście :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2003-12-12 21:43:49
    Od: "robro" <r...@g...pl>

    wiadomości
    zjan.zabrze.pl...
    > On Thu, 11 Dec 2003, Maly wrote:
    > [...]
    >
    > "Normalna" amortyzacja zaczyna się w miesiącu *następnym* po
    > wprowadzeniu do ewidencji !
    > Tylko jednorazowa może być "w miesiącu wprowadzenia lub następnym".
    > AFAIK oczywiście :)
    >
    > A co z tzw.wprowadzeniem 30 % amortyzacji nowych ciężarowych samochodów w
    danym roku podatkowych. Czytałem ostatnio objaśnienia w jakiejś tam gazecie,
    że jeżeli kupie takie coś w grudniu będe mógł zamortyzoważ aż 30 % . A czy
    nadal powtorze się można zastosować do nowego środka trwałego amortyzacje w
    gminach zagrożonych strukturalnym bezrobociem
    Robro

  • 4. Data: 2003-12-12 23:25:45
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 12 Dec 2003, robro wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ > A co z tzw.wprowadzeniem 30 % amortyzacji nowych ciężarowych samochodów

    No tak, zaspałem :] To nie dotyczy samochodów, tylko "nowych ŚT" jako
    takich :) Nie zaglądałem do ustawy, ale wygląda że masz rację.
    Trzeba sprawdzić jak tam zapisano warunek zaliczenia owej "atomowej"
    amortyzacji - jak w roku wprowadzenia do ewidencji to OK.
    [...]
    >+ nadal powtorze się można zastosować do nowego środka trwałego amortyzacje w
    >+ gminach zagrożonych strukturalnym bezrobociem

    ...tym że rozporządzenie "traci moc" mnie ostatnio zażyli (przeoczyłem)
    to i więcej nie powiem !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2003-12-13 15:31:13
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > [...]

    Nic?

    > No tak, zaspałem :] To nie dotyczy samochodów, tylko "nowych ŚT" jako
    > takich :) Nie zaglądałem do ustawy, ale wygląda że masz rację.

    Oj, Gotrydzie, oj, lepiej zajrzyj!!!

    "4. (202) Odpisów amortyzacyjnych można dokonywać od wartości
    początkowej fabrycznie nowych środków trwałych, zaliczonych do grup 3-6
    Klasyfikacji, w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały
    wprowadzone do ewidencji, w wysokości 30% tej wartości."

    Samochód to grupa 7. Nie ma mozliwości amortyzować 30% w miesiącu
    wprowadzenia do ewidencji. Nigdy nie było.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2003-12-13 15:46:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 13 Dec 2003, Maddy wrote:
    [...]
    >+ Oj, Gotrydzie, oj, lepiej zajrzyj!!! [...]
    >+ Samochód to grupa 7. Nie ma mozliwości amortyzować 30%

    Ups... idę sobie, poodkurzam... :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (wybywający z grupy na trochę)

  • 7. Data: 2003-12-13 23:19:52
    Od: "Ryszard" <r...@n...poczta.onet.pl>

    Użytkownik Maddy <m...@e...com.pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:brfbct$sbs$...@a...news.tpi.pl...

> [...]
    > Klasyfikacji, w pierwszym roku podatkowym, w którym środki te zostały
    > wprowadzone do ewidencji, w wysokości 30% tej wartości."

    Nie jestem biegły w tej dziedzinie, ale czy to oznacza że;

    1. kupując środek trwały (z tej grupy - co to oznacza ?) w miesiącu
    listopadzie "mogę" odliczyć 30 % amortyzacji za dany rok ?

    2. kupując środek trwały w miesiącu maju i odliczając amortyzację miesięczną
    od czerwca "mogę" zwiększyć tą amortyzację do 30 % wartości na koniec roku
    za dany rok ?
    Jeżeli tak to jak tego dokonać - za miesiąc grudzień odliczyć większą
    amortyzację ?

    Pozdrawiam.
    Rysiek S.