  • 1. Data: 2003-12-11 17:58:01
    Temat: zasilek przedemerytalny - jak dlugo??
    Od: "Grzgorz Cwikla" <g...@p...gliwice.pl>

    Witam!

    Nie wiem tak do konca czy dobrze trafilem z grupa, ale zawsze warto
    sprobowac... sytuacja jest taka:

    moj ojciec urodzony w styczniu 1946 obecnie pracuje, ma juz przepracowane 40
    lat, w tym 15 lat uznane za prace w warunkach szkodliwych. Z tego (jesli
    dobrze zrozumialem) przysluguje mu prawo przejscia na emeryture, gdy
    osiagnie 60 lat.
    Ostatnio zaklad zaproponowal mu (oczywiscie delikatnie dajac do zrozumienia
    ze jesli nie skorzysta to bedzie zle ;) ) przejscie na zasilek emerytalny od
    31.12.2003 (wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych). I z tego wynika moje
    pytanie:

    - czy jesli przejdzie na ten zasilek przedemerytalny to utraci prawo do tej
    emerytury w wieku 60 lat i bedzie na tymze zasilku do 65 roku zycia, czy tez
    posiedzi na przedemerytalnym do 60 roku zycia i wtedy przejdzie na normalna
    emeryture.

    Ma to dla niego dosc spore znaczenie - o ile wiem zasilek przedemerytalny
    jest znacznie nizszy niz zwykla emerytura i jest dosc wazne czy ktos bedzie
    na nim 2 lata czy 7 :(

    Jesli ktos sie oreintuje w tych zagadnieniach to prosze od odpowiedz

    Pozdrawiam i dziekuje z gory (Thank You from the mountain ;) )
    Grzesiek

    g...@p...gliwice.pl

  • 2. Data: 2003-12-12 21:35:19
    Temat: Re: zasilek przedemerytalny - jak dlugo??
    Od: "Sławek Czyżak" <b...@n...spam.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Grzgorz Cwikla" <g...@p...gliwice.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > 31.12.2003 (wypowiedzenie z przyczyn ekonomicznych).
    "Będzie źle" - to co zwolnią go ??? :-) - i tak chcą go zwolnić
    A może chcą żeby było porozumienie stron (z przyczyn ekonomicznych)
    Przyjrzałbym się temu (ustawa o szczególnych zasadach rozwiązywania
    stosunków pracy z przyczyn dotyczących pracodawcy a grupy szczególnie
    chronione - [2 lata przed emeryturą]) - musą mieć dobre papiery ;-)
    Nie mam ustawy przed sobą - (należy zwrócić uwagę, że od 01.01.2004
    obowizuje nowa ustawa dotycząca takich zwolnień)

> [...]
    tez
    > posiedzi na przedemerytalnym do 60 roku zycia i wtedy przejdzie na

    może pójść na emeryturę w wieku 60 lat - oczywiście po okazniu świadectw
    pracy w szczególnych warunkach (conajmniej 15 latek)

    > Ma to dla niego dosc spore znaczenie - o ile wiem zasilek przedemerytalny
    > jest znacznie nizszy niz zwykla emerytura i jest dosc wazne czy ktos
    bedzie
    > na nim 2 lata czy 7 :(

    Oczywista

    Ja zainteresowałbym sie jeszcze czy nie będzie "w plecy" na odprawach.

    Sławek

  • 3. Data: 2003-12-13 00:14:30
    Od: "Grzgorz Cwikla" <g...@p...gliwice.pl>

    Dziekuje za pomoc, postaram sie to wszystko przeanalizowac..
    Mam tylko jeszcze jedno pytanie:

    Użytkownik "Sławek Czyżak" <b...@n...spam.poczta.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:brdcc9$e0u$1@news.onet.pl...

> [...]
    > Nie mam ustawy przed sobą - (należy zwrócić uwagę, że od 01.01.2004
    > obowizuje nowa ustawa dotycząca takich zwolnień)

    A wlasnie - co ta ustawa zmienia - jest bardziej korzystna dla pracownika??

    > Ja zainteresowałbym sie jeszcze czy nie będzie "w plecy" na odprawach.

    I to tez trzeba dokladnie sprawdzic...

    > Sławek

    Pozdrawiam
    Grzesiek

  • 4. Data: 2003-12-13 17:00:51
    Od: "Sławek Czyżak" <b...@n...spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > wiadomości news:brdcc9$e0u$1@news.onet.pl...

    > A wlasnie - co ta ustawa zmienia - jest bardziej korzystna dla

    W związku że to trochę NTG wysłałem obie ustawy na pirva (za co przepraszam
    grupowiczów)

    Sławek