  • 1. Data: 2003-12-11 15:44:24
    Temat: powierzenie a przychód
    Od: "Krzysztof" <k...@i...grupy.pl>

    Szanowni grupowicze,

    Czy przekazanie pieniędzy między podmiotami stanowi przychód w myśl ustawy o
    CIT i UoR?
    Jeżeli tak/ nie to dlaczego? Powierzenie następuje jako konsekwencja
    zawartej umowy (z odrębnym wynagrodzeniem), która określa cel owego
    powierzenia (zawarcie umów przez otrzymującego w imieniu przekazującego z
    innymi osobami/podmiotami).

    TIA

    begin 666 Krzysztof.vcf
    M0D5'24XZ5D-!4D0-"E9%4E-)3TXZ,BXQ#0I..CM+<GIY<WIT;V8
    -"D9..DMR
    E<&P-"E)%5CHR,# S,3(Q,50Q-30T,C1:#0I%3D0Z5D-!4D0-"@``
    `
    end

  • 2. Data: 2003-12-11 22:04:10
    Temat: Re: powierzenie a przychód
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 11 Dec 2003, Krzysztof wrote:

    >+ Szanowni grupowicze,
    >+
    >+ Czy przekazanie pieniędzy między podmiotami stanowi przychód
    >+ w myśl ustawy o CIT i UoR?

    Zastrzegając że ja tylko drobny KPiR jestem, z UoR niekumaty,
    to podejrzewam że pewne pytanie *jednak* ma znaczenie również
    przy owej wyższej szkole jazdy: *z jakiego tytułu* to "przekazanie" ?

> [...]
    >+ zawartej umowy (z odrębnym wynagrodzeniem), która określa cel owego
    >+ powierzenia (zawarcie umów przez otrzymującego w imieniu przekazującego

    "Powierzenie" powiadasz... Mam losować ?
    No to z tego co mi szaraczkowi się nasuwa:
    - depozyt
    - depozyt nieprawidłowy
    - poręczenie
    - zaliczka (no, skoro piszesz że "w celu zawarcia umów" to być
    może masz na myśli "zaliczkę na koszty" w myśl art. 743 K.C. ?)
    - ...to coś, nie wiem jak się nazywa, kiedy "pośrednik" jest
    tylko przekazującym środki pieniężne - tak jak np. firma
    kurierska realizująca dostawę za pobraniem i nie ma prawa
    tymi środkami zadysposonować inaczej niż przez bezwarunkowe
    przekazanie *dokładnie* wskazanemu odbiorcy
    - ...a tu sobie wpisać wszystko co pominąłem :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS, wniosek formalny żeby się nie
    obrazić tylko stanąć na miejscu grupowicza który może
    nie mieć ochoty na zabawę w detektywa !)