  • 11. Data: 2010-05-18 17:16:07
    Temat: Re: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 May 2010, Maddy wrote:

    > Swoją droga to Urząd ma obowiązek od podatnika przyjąć wszystko, co ten
    > składa, taka okienkowa zapora to typowe prawo powielaczowe.

    O toto.
    Chyba tylko udana "egzekucja" z art.231 KK mogłaby coś zmienić.
    Jeszcze z upublicznieniem takiego zdarzenia oczywiście.

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2010-05-19 08:54:23
    Od: VoyteG <V...@h...com>

    On 18 Maj, 18:35, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:

    > Ale biurwa wyszperała gdzieś telefon (jak twierdziła w bazie PIT) do bliskiej
    rodziny i nęka telefonicznie...

    > Nie każdy jest yz zaskoczenia asertywny na tyle, że kazałby się biurwie tam
    pocałować, gdzie wszyscy wiemy.

    napisać, by wszystko zgodnie z Ordynacja Podatkowa zalatwiala sprawy
    na pismie
    Art. 126.
    Sprawy podatkowe załatwiane są w formie pisemnej, chyba że przepisy
    szczególne
    stanowią inaczej.

  • 13. Data: 2010-05-20 07:43:04
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Przy darowiźnie wg biurwy to nie podatnik samodzielnie określa wysokość podatku, lecz
    wylicza go biurwa i [naczelnik] wydaje
    decyzję.

    a) czy jest jakiś termin na wydanie tej decyzji o wysokości podatku od darowizny?

    b) czy podatnik czekając w nieskończoność na określenie podatku przez biurwę nie
    ryzykuje jakimiś karami bądź odsetkami? może lepiej
    jak podatnik sam wyliczy i wplaci?

    Tak swoją drogą to podatek od spadków i darowizn jest zdaje się przychodem gminy, a
    nie skarbu państwa, gdyby to miało jakiekolwiek
    znaczenie.

    -----

  • 14. Data: 2010-05-20 07:46:24
    Od: spp <s...@o...pl>

    W dniu 2010-05-20 09:43, ąćęłńóśźż pisze:

    > Tak swoją drogą to podatek od spadków i darowizn jest zdaje się przychodem gminy, a
    nie skarbu państwa, gdyby to miało jakiekolwiek
    > znaczenie.

    .. i właśnie tak ochoczo któryś z rządów podjął decyzję o jego
    częściowym zniesieniu. :)

    --
    spp

  • 15. Data: 2010-05-20 14:03:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Przy darowiźnie wg biurwy to nie podatnik samodzielnie określa wysokość podatku,
    lecz wylicza go biurwa i [naczelnik] wydaje
    > decyzję.

    zgadza sie

    > a) czy jest jakiś termin na wydanie tej decyzji o wysokości podatku od darowizny?

    nie przypominam sobie

    > b) czy podatnik czekając w nieskończoność na określenie podatku przez biurwę nie
    ryzykuje jakimiś karami bądź odsetkami? może lepiej
    > jak podatnik sam wyliczy i wplaci?

    Nie. Podatek jest płatny zdaje sie w 14 dni od doręczenia decyzji.
    Dopóki nie ma decyzji nie ma obowiązku nic płacić.

  • 16. Data: 2010-05-21 18:00:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 20 May 2010, witek wrote:

    > zgadza sie

    No to mamy absurd :]

    US nie wydaje decyzji, za to robi podatnikowi kontrolę przy której
    pyta "skąd ma pieniądze".
    Podatnik odpowiada "z darowizny".

    Skutki zastosowania art.15.4 ustawy (o podatku od darowizn) są
    oczywiste - tam jest kryterium "zapłacenia".
    Oczywiście podatnik się obroni w NSA umyślnością działania na jego
    szkodę, ale sam fakt że przepisy tak stanowią jest... chyba śmieszny
    (w gatunku "śmieszno i straszno").

    BTW: możecie wskazać, z czego wynika że nie ma samoopodatkowania,
    a podstawą zapłaty jest decyzja? Bo coś sobie przypomnieć nie
    mogę :(

    > Nie. Podatek jest płatny zdaje sie w 14 dni od doręczenia decyzji.
    > Dopóki nie ma decyzji nie ma obowiązku nic płacić.

    J.w. - pamięta ktoś przepis? (CTL-F w ustawie pokazuje tylko przypadki
    kiedy US nie zgadza się z danymi podanymi przez podatnika, ale być
    może to z Ordynacji wynika czy jeszcze czego, zajarzyć nie mogę).

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2010-05-21 18:37:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > No to mamy absurd :]

    dlaczego

    > US nie wydaje decyzji, za to robi podatnikowi kontrolę przy której
    > pyta "skąd ma pieniądze".
    > Podatnik odpowiada "z darowizny".

    no i dobrze.

    US o darowiznie wie, została zgłoszona.
    Decyzja dotyczy samego faktu wymiaru podatku.

    > Skutki zastosowania art.15.4 ustawy (o podatku od darowizn) są
    > oczywiste - tam jest kryterium "zapłacenia".

    Nie.

    tam jest o obowiązku podatkowym.

    "Nabycie własności rzeczy lub praw majątkowych w drodze darowizny lub
    polecenia darczyńcy podlega opodatkowaniu według stawki 20 %, jeSeli
    obowiązek podatkowy powstał wskutek powołania się podatnika przed
    organem podatkowym lub organem kontroli skarbowej w toku czynności
    sprawdzających"

    Podatnik powołał sie na darowizne składając zeznianie w US i teraz czeka
    na decyzje.
    To nie kontrola wyda decyzje o wymiarze podatku i nie w czasie czynnosci
    kontrolnej podatnik powolal sie na darowizne, a znacznie wczesniej
    skladaja zeznanie w US.

    Absurd bedzie w innym punkcie.

    Jesli darowizna bedzie jednego dnia, a kontrola znacznie sie drugiego dnia.
    Mimo, ze podatnik ma czas na zlozenie deklaracji (hmm, no wlasnie ile
    czasmu ma?) to wlasnie w czasnie kontroli po raz pierwszy powołuje sie
    na fakt darowizny.

    > Oczywiście podatnik się obroni w NSA umyślnością działania na jego
    > szkodę, ale sam fakt że przepisy tak stanowią jest... chyba śmieszny
    > (w gatunku "śmieszno i straszno").

    a bo to pierwszy raz.

> [...]
    > kiedy US nie zgadza się z danymi podanymi przez podatnika, ale być
    > może to z Ordynacji wynika czy jeszcze czego, zajarzyć nie mogę).

    musze poszukac. Pamietam, ze to nie bylo takie proste.
    Te 14 dni bylo z ordynacji, bo tyle podatnik ma czasu na wplacenie
    podatku od momentu powstania obowiazku.
    Gdzie indziej było, że powstanie obowiazku jest w momencie wydania
    decyzji, a jeszcze gdzie indziej, ze w sprawach podatku od darowizn,
    darowizne sie zglasza, a decyzje wydaje US.

    Musze to wszystko poskladac, ale to nie teraz, bo mnie nocka w robocie
    zastanie.

  • 18. Data: 2010-06-07 15:32:20
    Temat: Klasyka: biurwa chce umowe darowizny.
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Biurwa właśnie wysmażyła pismo:

    "na podstawie art. 155 §1" ordynacji podatkowej "uprzejmie prosi o złożenie osobiście
    lub na piśmie w terminie 7 dni" "w związku z
    nabyciem" j.w.:

    "umowy darowizny, dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie objętego
    działaniem tut. organu" :-o

    W sumie to miłe, że "prosi" ;-)

  • 19. Data: 2010-06-08 08:31:57
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On 7 Cze, 17:32, ąćęłńóśźż <a...@i...pl> wrote:
> [...]
    > nabyciem" j.w.:
    >
    > "umowy darowizny,  dokumentu potwierdzającego zamieszkiwanie na terenie objętego

    Rozdział 6

    Wezwania

    Art. 155. § 1. Organ podatkowy może wezwać stronę lub inne osoby do
    złożenia wyjaśnień, zeznań lub dokonania określonej czynności
    osobiście, przez pełnomocnika lub na piśmie, jeżeli jest to niezbędne
    dla wyjaśnienia stanu faktycznego lub rozstrzygnięcia sprawy.

    Teraz należy zadać pytanie: czy jest to niezbędne do wyjaśnienia stanu
    faktycznego?

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 20. Data: 2010-06-08 08:35:35
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 08-06-2010 o 10:31:57 Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    napisał(a):

> [...]
    > dla wyjaśnienia stanu faktycznego lub rozstrzygnięcia sprawy.
    >
    > Teraz należy zadać pytanie: czy jest to niezbędne do wyjaśnienia stanu

    To chyba Palikot ostatnio zmieniał, jak widać dla biurwy znaczenia to nie
    ma :)

    --
    Tomek