eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKlient nie chce odesłać faktury-korekty › Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
  • Data: 2016-07-13 09:40:49
    Temat: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:
    > W dniu 2016-07-13 o 08:44, Liwiusz pisze:
    >> W dniu 2016-07-13 o 08:40, Kviat pisze:
    >>> W dniu 2016-07-13 o 08:36, Liwiusz pisze:
    >>>> W dniu 2016-07-13 o 00:07, Kviat pisze:
    >>>>
    >>>>>> Co najwyzej nalezaloby sie zastanowic, czy pierwsza faktura nie
    >>>>>> powinna
    >>>>>> byc proforma, a po niej zaliczkowa.
    >>>>>
    >>>>> O tuż to.
    >>>>> Błędnie wystawioną fakturę należy anulować, a nie krygować.
    >>>>
    >>>> Nie można anulować, bo już doszło do wprowadzenia fv do obrotu.
    >>>
    >>> Formalnie tak.
    >>> Ale pracownik banku odesłał fakturę i lepiej tak załatwić niż brnąć w
    >>> korekty.
    >>
    >> Tylko po co się narażać,
    >
    > Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży
    > wyjaśnienia.

    Wówczas się okaże, że nie było możliwości anulowania, bo faktura była
    już wprowadzona do obrotu.

    > W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają.

    Oczywiście, tylko rozwiązaniem tej pomyłki jest korekta, a nie anulacja.


    > W małych firmach praktyka
    > jest taka, że często sprzedawca wklepie fakturę, a potem odwraca się i
    > zdejmuje towar z półki (czy jakoś tak, to tylko przykład). I teraz jak
    > się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
    > 1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza
    > 2) Anulować fakturę

    Anulować, bo nie wprowadził fv do obrotu (nie dał jej klientowi).

    >> choćby na pół procenta, skoro można normalnie
    >> wysłać korektę do banku.
    >
    > Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
    > W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
    > nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
    > też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

    Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
    wystawienia korekty.

    > I teraz masz dwie sytuacje:
    > 1) Pusta faktura wprowadzona do obrotu - konieczność zapłaty VAT + inne
    > sankcje (na jakiej podstawie już podałem)
    > 2) Pusta faktura korygująca - zostanie zakwestionowana podczas kontroli,
    > więc vatu nie odzyska

    Źle myślisz.


    --
    Liwiusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1