    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Klient nie chce odesłać faktury-korekty
    Date: Wed, 13 Jul 2016 09:40:49 +0200

    W dniu 2016-07-13 o 09:27, Kviat pisze:

    > Na co narażać? W przypadku anulowania faktury co najwyżej złoży
    > wyjaśnienia.

    Wówczas się okaże, że nie było możliwości anulowania, bo faktura była
    już wprowadzona do obrotu.

    > W życiu różnie bywa i pomyłki się zdarzają.

    Oczywiście, tylko rozwiązaniem tej pomyłki jest korekta, a nie anulacja.

    > W małych firmach praktyka
    > jest taka, że często sprzedawca wklepie fakturę, a potem odwraca się i
    > zdejmuje towar z półki (czy jakoś tak, to tylko przykład). I teraz jak
    > się klient rozmyśli ma dwa wyjścia:
    > 1) Skasować fakturę w systemie i papier do kosza
    > 2) Anulować fakturę

    Anulować, bo nie wprowadził fv do obrotu (nie dał jej klientowi).

    > Wtedy dopiero robi sobie bałagan i naraża się na sankcje i stratę kasy.
    > W przypadku kontroli krzyżowej w banku nie będzie faktury (przecież jej
    > nie zaksięgowali i ją odesłali), a skoro nie będzie faktury, to korekty
    > też nie zaksięgują (może odeślą jak fakturę pierwotną).

    Niezaksięgowanie pierwotnej faktury nie oznacza braku możliwości
    wystawienia korekty.

    Źle myślisz.

    --
    Liwiusz