  • 1. Data: 2003-08-07 10:16:47
    Temat: Klient nie podpisal faktury, a ja juz zaplacilem VAT (!)
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam Grupowiczow!
    Klient odesłał mi faktury nie podpisane oraz zwrócił zakupiony
    towar. Ociagal sie z podpisaniem pare miesiecy, wiec
    zaplacilem juz podatek VAT od tej faktury.
    Co musze zrobic, aby uzyskac zwrot tego podatku, wszakze
    sprzedaz nie doszla do skutku, z uwagi na niepodpisanie
    faktury przez klienta?

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 2. Data: 2003-08-07 10:36:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 7 Aug 2003, ss wrote:

> [...]
    >+ Co musze zrobic, aby uzyskac zwrot tego podatku, wszakze
    >+ sprzedaz nie doszla do skutku, z uwagi na niepodpisanie

    Anulować fakturę, spinając razem oryginał i kopię.
    Ja bym jeszcze opisał na odwrocie co i jak :)
    Zeznaję że nie sprawdzałem czy należy odliczyć w bieżącej
    deklaracji (chyba tak) czy korygować za miesiąc wystawienia;
    Polecam w tej kwestii:
    http://groups.google.com/groups?as_q=vat&num=100&as_
    scoring=r&hl=pl&inlang=pl&ie=ISO-8859-2&btnG=Szukaj+
    z+Google&as_epq=&as_oq=anulowanie+anulowa%E6&as_eq=&
    as_ugroup=*.podatki&as_usubject=&as_uauthors=&as_ums
    gid=&lr=&as_qdr=&as_drrb=b&as_miny=2002&as_minm=5&as
    _mind=12&as_maxy=2003&as_maxm=8&as_maxd=7

    :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 3. Data: 2003-08-07 10:47:50
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    wiadomości
    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > Zeznaję że nie sprawdzałem czy należy odliczyć w bieżącej
    > deklaracji (chyba tak) czy korygować za miesiąc wystawienia;
    Ja tak się zastanawiam że problem może być jednak z tym anulowaniem.Ja
    stosuje anulowanie(sporadycznie) ale tez wogóle nie wykazuje tej w sprzedaży
    a pytający juz to zrobił i zapłacił ten Vat .Z drugiej strony jednak tej
    sprzedazy nie było .Jest dziś w Dobrej Firmie w Rzeszpospolitej na temat
    korekt ale nic nowego sie nie doczytałam.Moze nie potrzebnie się zastanawiam
    ale ?
    Pozdrawiam Wiola

  • 4. Data: 2003-08-07 11:12:53
    Od: "Krzysztof Milner" <k...@d...com.pl>

    > Zawsze, gdyby były jednak jakieś wątpliwości, wystawić korektę i wysłać
    > razem z oryginałem faktury z prośbą o podpisanie i odesłanie korekty.
    > Wydaje mi się jednak, że nie powinno być problemu z anulowaniem - ja tak
    > przynajmniej robię.

    Pamiętam, że był przypadek wśród moich klientów gdzie kontrola
    zakwestionowała anulowanie faktur.
    Ja wystawiłabym korektę i podpieła razem z kopią faktury. Możeby porozmawiać
    z klientem żeby przyjął fakturę razem z korektą przecież i tak wychodzi na
    "zero".

    Pozdrawiam
    MonikaM

  • 5. Data: 2003-08-07 11:50:37
    Od: "Bohdan" <k...@f...polbox.pl>

[...]

    Bohdan

  • 6. Data: 2003-08-07 11:53:10
    Od: "ss" <s...@h...pl>

    Witam ponownie.
    Klient ten jest trudny i podejrzewam, ze nie bedzie chcial mi pojsc
    na reke.
    Co zrobic w sytuacji, gdy nie bedzie chcial podpisywac zadnych
    dokumentow?
    Czy sam fakt niepodpisania faktury sprzedazy przez klienta,
    jest wystarczajacym powodem do tego, aby dostac zwrot
    nadplaconego podatku VAT, ktorego przeciez kupujacy nie moze sobie
    odliczyc, gdyz sprzedaz nie miala miejsca, z uwagi na niepodpisanie
    faktury? Czy takie argumenty nie sa argumentami dla US?

    PS.
    Jakie to nasze prawo podatkowe jest chore.

    Pozdrawiam
    Slawek.

  • 7. Data: 2003-08-07 12:55:08
    Od: "Danuta Surowiec" <d...@w...pl>

    Użytkownik "ss" <s...@h...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > faktury? Czy takie argumenty nie sa argumentami dla US?
    >
    > PS.
    > Jakie to nasze prawo podatkowe jest chore.

    Witam
    Zgodnie z ustawą o VAT, ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych
    należy wystawić fakturę korygującą, orginał i kopię wysłać do
    klienta.Jeżeli nie podpisze faktury korygującej a jak rozumiem ty
    posiadasz fakturę sprzedaży oryginał i kopię to możesz sobie skorygować
    przychody i podatek Vat o kwoty. Sporządzając zestawienie sprzedaży za
    lipiec możesz wprowadzić korektę, podatku od urzędu w postaci gotówki
    nie otrzymasz, możesz tylko obniżyć należny VAT.
    --
    Pozdrawiam, Kasia
    GG: 3730627

  • 8. Data: 2003-08-07 12:56:28
    Od: "Danuta Surowiec" <d...@w...pl>

  • 9. Data: 2003-08-07 12:57:17
    Od: "Danuta Surowiec" <d...@w...pl>

  • 10. Data: 2003-08-07 13:11:18
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Danuta Surowiec napisał:

> [...]
    > lipiec możesz wprowadzić korektę, podatku od urzędu w postaci gotówki
    > nie otrzymasz, możesz tylko obniżyć należny VAT.

    Ja rozumie, klepnąc bzdure, ale żeby trzy razy powtażać?

    Co ma ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych do korekty VATu?
    Gdzie ta ustawa reguluje kewstie wystawiania faktur VAT?
    Od kiedy to mozna uwzględnić w rozliczeniu VAT NIEPODPISANĄ przez
    odbiorce korektę?

    Przerażające... Porażające...

    Czasem przydało by się przeczytać ustawy na ktore sie powołujesz...

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl