  • 21. Data: 2018-05-23 08:15:09
    Temat: Re: Kolejna okazja do wyboru zwolnienia z VAT
    Od: jureq <j...@n...no>

    Jeszcze kilka uwag do split payment.

    1.
    Ustawa zawiera pewne udogodnienia dla płaczących w split payment nawet
    jeśli sami nie mają środków na rachunku VAT. Więc może się okazać, że tak
    będą płacić nawet ci, którzy sami nie mają w ręku tego "gorącego
    kartofla".

    2.
    Przy okazji MPP mówiło się o dostępnym publicznie rejestrze rachunków
    firmowych. Tego rejestru nie ma i nie wiadomo czy i kiedy będzie.
    Problemem będą OFPDG (osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą)
    korzystające z rachunków prywatnych a nie firmowych do przyjmowania
    przelewów. Przelew MPP na taki rachunek zostanie zwrócony. Niby
    zapłaciliśmy za fakturę, ale nieskutecznie. I pytania: jakie są skutki
    takiego przelewu według KC, czy i kiedy bank wyda potwierdzenie
    realizacji przelewu, kto płaci prowizje bankowe za taki przelew i jego
    zwrot?

    3.
    Nie ma mechanizmu zabezpieczającego przed zapłatą w systemie MPP na
    rachunek VAT kwoty wyższej niż rzeczywisty VAT wynikający z faktury.
    Omyłkowo lub złośliwie. I znów pytanie: jakie są skutki takiego przelewu
    według KC?

  • 22. Data: 2018-05-23 08:28:40
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2018-05-23 o 08:15, jureq pisze:
> [...]
    > jeśli sami nie mają środków na rachunku VAT. Więc może się okazać, że tak
    > będą płacić nawet ci, którzy sami nie mają w ręku tego "gorącego

    Co to za udogodnienia?

  • 23. Data: 2018-05-23 09:05:20
    Od: Pete <n...@n...com>

> [...]
    > rachunek VAT kwoty wyższej niż rzeczywisty VAT wynikający z faktury.
    > Omyłkowo lub złośliwie. I znów pytanie: jakie są skutki takiego przelewu

    Dodam jeszczxe, że nia ma możliwości zapłacenia proformy w split payment :(

    --
    Pete

  • 24. Data: 2018-05-23 09:06:24
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-22 o 19:00, cef pisze:
> [...]
    pca-2018-na-czym-polega-mechanizm-podzielonej-platno
    sci.html

    > Ale chodzi mi o sytuację, kiedy takie zachowanie spowoduje, że już nie
    > kupisz
    > na takich samych warunkach, więc mimo tego, że jest Ci wygodniej przelać
    > VAT
    > z rachunku VAT, to zastosujesz się do prośby klienta.

    Socjalizm umarł i nie żyje.
    W jego miejsce wejdzie 3 innych. Nie ma obaw.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2018-05-23 09:27:32
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 23 May 2018 08:28:40 +0200, użytkownik cef napisał:

    > Co to za udogodnienia?

    Wyraźnie określony w ustawie brak solidarnej odpowiedzialności ze
    sprzedawcą za niezapłacony przez niego VAT.

    Niższe odsetki za zwłokę od podatku VAT gdy większość faktur zakupowych
    jest płaconych w tym systemie.

  • 26. Data: 2018-05-23 09:35:03
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Wed, 23 May 2018 09:05:20 +0200, użytkownik Pete napisał:

    > Dodam jeszczxe, że nia ma możliwości zapłacenia proformy w split payment
    > :(

    Tak samo jak przy zapłacie kartą i na przykład przy wszystkich zakupach
    internetowych, za które najpierw płacimy i dopiero po zapłacie
    otrzymujemy fakturę.

  • 27. Data: 2018-05-23 09:47:41
    Od: jureq <j...@n...no>

    W dniu Mon, 21 May 2018 14:07:48 +0200, użytkownik J.F. napisał:

    > O ile rozumiem wersje oficjalna - nie bedzie z tym problemu.
    > Urzad sprawdzi (w JPK ?) czy zwrot sie nalezy - i uwolni.
    > Przeciez to typowy scenariusz - dla wszystkich firm.
    > Tu akurat maly problem, w firmach handlowych - bardzo duzy.

    To jest problem tylko tam gdzie większość sprzedaży jest dla firm na
    przelewy. Co którzy sprzedają dla osób fizycznych lub za gotówkę nie mają
    żadnego problemu.

  • 28. Data: 2018-05-23 10:03:15
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2018-05-23 o 08:15, jureq pisze:
    > Przelew MPP na taki rachunek zostanie zwrócony. Niby
    > zapłaciliśmy za fakturę, ale nieskutecznie. I pytania: jakie są skutki
    > takiego przelewu według KC

    Takie, że nie doszło do zapłaty, bo nie doszło do uznania rachunku
    wierzyciela.

    --
    Liwiusz

  • 29. Data: 2018-05-23 12:09:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Pete" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2018-05-22 o 16:10, J.F. pisze:

    >Ale co się opłaca. Nie mieć 68zł niż mieć???

    Nie miec 68 zl niz nie miec ~2500zl, jak sie zrezygnuje z VAT a
    swiadczy uslugi dla firm ..

    J.

  • 30. Data: 2018-05-23 12:41:56
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2018-05-23 o 12:09, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Pete"  napisał w wiadomości grup

    > Nie miec 68 zl niz nie miec ~2500zl, jak sie zrezygnuje z VAT a swiadczy
    > uslugi dla firm ..

    To na tym ma polegać łatanie dziury w VAT.
    2mln mikrofirm * 68zł = 136mln zł

    --
    Pete