    From: "modina" <m...@m...and.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Komputer w koszty
    Date: Tue, 10 Feb 2004 11:54:41 +0100

    > W sumie to tak:
    > - mam faktury na części
    > - składam z tego blaszaka i powstaje komputer
    > - jest do niego protokół złożenia - jakie części z jakiej f-ry itd
    > - wrzucam to jako środek trwały i odliczam jednorazowo
    > I tak to kombinowałem ale nie wiem czy to tak można
    > Pozdrawiam
    > Adam

    Czyli jest dokładnie tak, jak myslałem:-))

    1. Masz faktury na części, więc je zaksięgowałeś (zapewne w kol.10.) - czyli
    już raz odliczyłeś ich koszt.
    2. Składasz kompa i możesz okreslić jego wartość, bo znasz ceny z faktur za
    części.
    3. Robisz protokół wytworzenia ŚT.
    4. Wrzucasz ST w rejestr ST i amortyzujesz jednorazowo

    Źle to wykombinowałeś, bo w ten sposób drugi raz wrzucasz w koszty te same
    części, które raz już wrzuciłeś przy księgowaniu faktur zakupu.

    Możesz zrobić tylko tak, jak napisał Gotfryd, czyli zminusować koszt częsci
    uzytych do wytworzenia tego ŚT i dopiero wtedy go amortyzować.
    Matematycznie nie zyskasz na tym ani złotówki, a tylko sie narobisz przy
    księgowaniu. Ale za to pod względem formalnym wszystko będzie correct.

    Byc może będziesz mógł doliczyć do wartości ŚT koszt robocizny przy jego
    złożeniu, ale nie wiem jak to zrobić (być może też protokołem). Wtedy
    matematycznie będziesz do przodu o koszt tej robocizny, która wejdzie Ci w
    koszty amortyzacji. I właśnie to miałem na mysli pisząc pierwszego posta,
    który wywołał taki gwałtowny sprzeciw Gotfryda:-)

    Pozdrawiam
    Tomek