    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Date: Wed, 09 Apr 2008 16:43:58 -0500

    JasonKidd wrote:

    > Wyciąg z konta od 01.01.2007 do 31.12.2007

    czyli wyciąg z konta. wszystkie transakcje na koncie.
    oraz dane z aukcji (zawartych
    > transakcji).

    Ale chodzi im chyba o sprawdzenie na wyciągu za ile kupiłem
    > towar, za ile sprzedałem?

    oraz ilu transakcji jeszcze nie wychwycili.

    > Czy wobec tego będzie ich również
    > interesowało, ile zapłaciłem np. za czesne, telefon? Które to dane będę
    > widniały na wyciągu. Czy mogę to pominąć? I czy mają oni dostęp do
    > mojego konta, tzn. czy mogą sami je prześwietlić?

    Nie będzie ich to interesowało, ale nie uda ci się dostarczyć
    niekompletnego wyciągu z którego będzie wynikało, że żadnej transakcji,
    która ich interesuje nie wyciąłeś.
    Po za tym oni kontrolują ciebie, więc może nagle się okazać, że wydatki
    na opłaty masz wyższe niż deklarowany dochód na pit i wyjdzie z tego
    druga sprawa.

    Dopóki cie proszą nie mogą ci zajrzeć w konto sami bez twojej zgody,
    dlatego proszą, abyś przyniósł wyciągi. Możesz odmówić.
    Wówczas dostaniesz oficjalne pismo o wszczęciu kontroli i wówczas już
    sobie sami bank poproszą o wyciągi z konta.
    Ponieważ i tak już narozrabiałeś, więc radzę się nie stawiać, bo
    wysokość kary może być równa.
    ----
    urząd jest cwany, zobacz, że oficjalnie nie dostałeś żadnego pisma o
    wszczęciu kontroli, co kontrolują, jak długo.. Oni narazie prowadzą
    czynności sprawdzające.
    Masz dwie możliwości. Stulić uszy, przynieść co chcą i za dobrą
    współpracę liczyć na małą karę. To jest plus. Jest też minus. Założę
    się, że nie dostaniesz żadnej decyzji pokontrolnej od której mógłbyś się
    odwoływać, zaskarżyć itp itd.

    Drugie rozwiązanie jest takie, że uzbrajasz się w prawnika, doradcę i
    zaczynasz warczeć. Zmusisz ich w ten sposób do rozmawiania z tobą na
    papierki i oficjalnie. Będą musieli oficjalnie wszczęć kontrolę,
    określić co kontrolują i jak długo, kto kontroluje itp.
    Wówczas wszystko co wykracza poza zakres kontroli jest dla nich po za
    zasięgiem (powiedzmy). Z tym, że nieliczyłbym wówczas na łagodne
    traktowanie jeśli coś znajdą a jak sam twierdziesz znajdą na pewno.

    Jeśli nie masz nic więcej za uszami, po za tym co już wiedzą radzę
    wybrać metodę pierwszą.