  • 11. Data: 2008-04-28 06:41:30
    Temat: Re: Kontrola podatkowa z US - kilka pytań
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sun, 27 Apr 2008 17:13:23 +0200, JasonKidd napisał(a):

    > Ale w sumie ponosiłem tylko takie koszty, tzn. koszt zakupu, wysyłki i
    > prowizja dla serwisu. Wystarczy tylko to uwzględnić?

    I pamiętaj żeby ograniczyć sie tylko do tych kosztów, dla których masz
    potwierdzenia zgodne z par 12 do 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z
    dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi
    przychodów i rozchodów.

  • 12. Data: 2008-04-28 06:51:19
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > potwierdzenia zgodne z par 12 do 15 Rozporządzenia Ministra Finansów z
    > dnia 26 sierpnia 2003 r. w sprawie prowadzenia podatkowej księgi

    OK, a możesz mi jeszcze odpowiedzieć na pytanie - jeśli miałem kilka
    transakcji, które nie zostały sfinalizowane (kupujący wpłacił pieniądze,
    ale z mojej winy nie doszło do pozytywnego jej zakończenia i zwróciłem
    otrzymane pieniądze), to czy te transakcje należy też uwzględnić? A
    jeśli tak, to jak?

  • 13. Data: 2008-04-28 07:14:22
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 28 Apr 2008 08:51:19 +0200, JasonKidd napisał(a):

> [...]
    > ale z mojej winy nie doszło do pozytywnego jej zakończenia i zwróciłem
    > otrzymane pieniądze), to czy te transakcje należy też uwzględnić? A

    Dla podtaku dochodowego (czyli w KPiR) nie uwzględniasz.

    Nie wiem jednak czy twój US upomniał się już także o VAT. Jeśli nie to
    spodziewaj się rozpoczęcia kontroli dotyczącej właśnie VAT. Musisz
    zaprowadzić uproszczona ewidencję VAT, która ma pokazać, ze nie
    przekroczyłeś progu zwolnienia. Nie jestem tego pewien na 100%, ale jeśli
    mnie pamięć nie zawodzi, to w tej ewidencji uwzględniasz obrót liczony jak
    dla podatku VAT czyli z zaliczkami wpisanymi w dacie otrzymania. Potem z
    datą zwrotu wpisujesz je z minusem.

  • 14. Data: 2008-04-28 11:21:22
    Od: JasonKidd <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > dla podatku VAT czyli z zaliczkami wpisanymi w dacie otrzymania. Potem z

    Tzn. tak, dostałem pismo, w którym jest napisane ZAKRES KONTROLI:
    sprawdzenie powstania obowiązku w podatku od towarów i usług. Czyli
    kontrola dotycząca VAT się rozpoczęła. Muszę dostarczyć do US wyciągi
    bankowe, moją ewidencję sprzedaży.

  • 15. Data: 2008-04-30 20:49:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2008, JasonKidd wrote:

> [...]
    > pozytywnego jej zakończenia i zwróciłem otrzymane pieniądze), to czy te
    > transakcje należy też uwzględnić? A jeśli tak, to jak?

    IMO nie należy.
    Powód: przedpłaty i zadatki "w rozumieniu DG" nie stanowią przychodu
    ani kosztu.
    Jeśliby zaś przyjąć że przychód był należny, to "cofnięcie" umowy
    spowoduje ujemny przychód.
    Ja bym nie ujmował, ale w dokumentach przechował zarówno dowód wpłaty
    jak i zwrotu pieniędzy.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2008-04-30 20:50:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 27 Apr 2008, JasonKidd wrote:

    > 1. Czy przychód powinienem wpisać w polu 8. Inne źródła? Skoro była to
    > sprzedaż z tytułu niezarejestrowanej dg.

    To poniżej to nie porada, doradcą nie jestem, ale moje własne zdanie
    poddawane pod dyskusję.
    IMO fakt prowadzenia nie zarejestrowanej DG nie powoduje (jeszcze), że
    sama czynność miałaby być sprzeczna z prawem (zresztą byłaby wtedy
    nieopodatkowana na mocy art.2.1.4)
    A sam fakt prowadzenia niezarejestrowanej DG nie powoduje, że przestaje
    ona być DG.
    Odrębnym pytaniem jest, czy "należy się" wtedy mandat za niezłożenie
    NIP coś-tam, nieprowadzenie DG itp.

    Krótko mówiąc: IMO wg przepisów to *jest* przychód z DG.
    ALE...
    Ale właśnie, ze względu na nieznany p. widzenia "pań z US" oraz fakt,
    że najprawdopodobniej nie otrzymałeś (jeszcze?) kompletu możliwych do
    otrzymania mandatów "za nieposkładanie deklaracji i zgłoszeń na czas",
    to ja bym w takim układzie dostosował się do tego, czego oczekują.
    Czyli *jeśli* ma być wpisane do PIT-36, to tam gdzie chcą.
    Tak czy siak, nie da się IMO odpowiedzieć na pytanie, czy US "wybiera"
    sobie jakąś formę (w znaczeniu, że wygodną pt. "krótka piłka") do
    ew. przyszłych roszczeń (mam na myśli przykładowy mandat za brak PIT).
    Ale... ale tak czy siak da rady w ten sposób ugryźć. Więc lepiej
    nie drażnić ;)

    Z opisu wynika, że nad VAT US przeszedł do porządku dziennego, czyli
    przyjął do wiadomości że się doszkoliłeś w sprawie obowiązku posiadania
    ewidencji ;)

    pzdr, Gotfryd