  • 1. Data: 2006-11-23 20:09:15
    Temat: Kontrola skarbowa - żądanie podatku za nieodpłatne świadczenie usług hostingowych
    Od: "kosmita" <k...@m...pl>

    Sprawa wygląda tak: jest sobie domena której właścicielem jest firma
    hostingowa, która jednocześnie udostępnia serwer i łącze pod stronę o tym
    adresie. Umowa (ustna) od początku była taka że my mamy sobie stronę, a
    firma umieszcza tam reklamy czerpie z nich zyski i w ten sposób strona sama
    za siebie płaci.

    Teraz przychodzi do jednego z nas kontrola, żąda zapłaty podatku za
    nieodpłatne świadczenie usługi, za okres kilku lat... jako podstawę
    wyliczenia kontrolerzy żądają (nie sami przedstawiają, a żądają)
    przedstawienia rachunków podobnych firm hostingowych z lat 2004 i 2005 żeby
    móc wyliczyć podatek..

    Przecież to paranoja ja sam mam kilka darmowych strona na darmowych
    serwerach (choćby WP czy onetu które w zamian za to że są, mają ich
    reklamy), i co teraz za każdą będę musiał niedługo zapłacić podatek??
    Pomóżcie znaleźć jakieś rozwiązanie prostemu informatykowi który z skarbówką
    nie chce mieć nic wspólnego..

    Żeby było śmieszniej kontroleży nie podają żadnej podstawy prawnej na jakiej
    żądają uiszczenia podatku... powiedzieli że podadzą po analizie.. czyli
    zgodnie z zasadą "Nie ma niewinnych są tylko źle przesłuchani"... normalnie
    tylko wziąć sie i pochlastać..

  • 2. Data: 2006-11-23 20:28:06
    Od: "x" <w...@v...pl>

    Użytkownik "kosmita" <k...@m...pl> napisał w wiadomości
    > zgodnie z zasadą "Nie ma niewinnych są tylko źle przesłuchani"...
    > normalnie
    > tylko wziąć sie i pochlastać..

    A co byś ty zrobił na ich miejscu ?
    Budżet potrzebuje pieniędzy na becikowe obiecanki cacanki podwyżki płac i
    świadczeń
    Wszystkie struktury kontrolerów państwowych mają rozkaz łupić maluczkich.
    Urzędy Skarbowe, policja, Sanepid, Zus, straże miejskie itd mają przynieść
    do budżetu kupę pieniędzy
    ZUS zbankrutuje w najbliższej dekadzie, jeśli go nie wesprzemy
    My Polacy z chęcią pracujemy, by moc oddać naszej kochanej ojczyźnie
    reprezentowanej przez wspaniałych polityków prawdziwych weszPolakow, naszą
    krwawicę. 19% ? czemu nie 91%
    TAK NAM DOPOMÓŻ *** :-(
    Możesz się odwoływać od decyzji skarbowej, jeśli Cię na to stać.
    Możesz zamykać majdan, utylizować kontrolera skarbowego i jego kolegów
    Albo Ty go zniszczysz, albo jego szef go zniszczy, albo on ciebie zniszczy i
    szef go wynagrodzi. To normalna wojna

  • 3. Data: 2006-11-23 20:39:48
    Od: smerf <s...@a...home.pl>

    kosmita napisał(a):
> [...]
    > firma umieszcza tam reklamy czerpie z nich zyski i w ten sposób strona sama

    Rozumiem, że mialeś stronę w subdomenie domeny należącej do jakiejś firmy
    hostingowej.
    Na Twojej stronie pojawiały się reklamy, a w zamian mialeś za darmo adres internetowy
    i hosting.
    Czy tak ? Jak US doszedł do tej wiedzy, sprawdził w internecie to czy gdzieś w Twoich
    dokumentach ?

  • 4. Data: 2006-11-23 20:40:15
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    x wrote:

    > To normalna wojna

    Państwo jest najwiekszym wrogiem Polaka :(

    --
    Erekcja mamuta ostatecznym dowodem
    prawdziwości teorii Inteligentnej Kreacji

  • 5. Data: 2006-11-23 20:57:03
    Od: "x" <w...@v...pl>

    Użytkownik "Hikikomori San" <h...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Państwo jest najwiekszym wrogiem Polaka :(

    Zbrojna Organizacja Rozbójnicza
    Ubodzy ludzie, nie mający szans na godziwe życie wyciągają rękę po wsparcie
    od państwa.
    Jest ich mnóstwo. To są wyborcy wszystkich partii
    Każda grupa oszołomów, zakładając kanapową partię liczy na ich glos. Obieca
    im się cuda niewidy. Oni zagłosują za tym. Niewiele z obietnic się spełni.
    Standard. Ważne by samemu przejść od świńskiego koryta, do państwowego
    koryta.
    Dodatkowo politykierzy mają zobowiązania międzynarodowe do zapłaty. Trzeba
    kupić sporo sprzętu w miejsce przestarzałego. Siakies samoloty dla VIPów, bo
    w tym łatających złomach w końcu się zabiją.
    Wielu Polaków dobrze zarabiających jest za granicą i unikają płacenia danin
    Czymś trzeba ich zastąpić. Najłatwiej maluczkimi. Jak każdy statystyczny
    Polak zostanie ograbiony dziennie na "głupią" złotówkę dziennie, to w skali
    roku uzbiera się brakująca, przyzwoita sumka 10 miliardów. Cóż warta jest
    złotówka ? Prawie nic.
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia
    Biedni Polacy o małych rozumkach, byli za zwiększaniem podatków, póki nie
    wyjechali lepiej zarabiać do Anglii i zaskoczeni zobaczyli, że sami musza
    dużo oddać, zgodnie z tym, czego wcześniej pragnęli.

  • 6. Data: 2006-11-23 21:23:18
    Od: "kosmita" <k...@m...pl>

> [...]
    > internetowy i hosting.
    > Czy tak ? Jak US doszedł do tej wiedzy, sprawdził w internecie to czy

    Nie, troszkę źle się wyraziłem widocznie. Domena jest typu
    www.costamcostam.pl nie jest to subdomena.
    Istniała i należała ona do tej firmy hostingowej jeszcze w latach
    dziewięćdziesiątych, czyli wtedy kiedy w Polsce taka przyjemność dużo
    kosztowała. Czyli układ typu wy płacicie i korzystacie z zysków z banerów, a
    my tam sobie robimy swoje.

    Co do wiedzy US to jest ona na 90% od "uprzejmego" inaczej człowieka.
    Dokumentów żadnych nie ma (poza tymi w firmie hostingowej dotyczących reklam
    itd.) i poza naszą ustną umową, żadnych umów nie ma, nie zastrzegaliśmy w
    urzędzie patentowym ani znaku towarowego, ani nazwy domeny ani pomysłu na
    formie strony (czyli na dobrą sprawę jak by nas ktoś podrobił to mieli byśmy
    problemy z wyegzekwowaniem praw autorskich). Uczestniczymy w rozwoju tej
    strony ale do tej pory właśnie ze względu na US nie chcieliśmy przyjmować
    jakiejkolwiek osobowości prawnej (choć były rozmowy o stworzeniu fundacji).
    Ot po prostu mamy wspólne hobby i w wolnych chwilach realizujemy je właśnie
    poprzez tę stronę.

  • 7. Data: 2006-11-24 09:29:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 23 Nov 2006, kosmita wrote:

    > Co do wiedzy US to jest ona na 90% od "uprzejmego" inaczej człowieka.

    Niestety mamy klasyczne "złe prawo" - przepis, w sumie bzdurny, którego
    nikt nie przestrzega, znacząca większość nie wie że taki jest i że
    wszystkich dotyczy (kto jest świadom że przeprowadzenie staruszki przez
    jezdnię podlega opodatkowaniu?) a który może byc użyty przeciw
    komukolwiek... jak ktoś będzie chciał.
    Kiedy w Sejmie była dyskusja o zwrocie VAT dla "budynków wznoszonych
    samodzielnie", przy czym padały argumenty o pomocy rodzinnej
    *I SĄSIEDZKIEJ* odnosiłem wrażenie iż nikt z posłów nie jest świadom
    że Sejm uchwala co rok ustawę, z której jasno wynika że taka pomoc
    podlega opodatkowaniu!
    Za czym oni głosują? "bo marszałek każe"? Ech...

> [...]
    > jakiejkolwiek osobowości prawnej (choć były rozmowy o stworzeniu fundacji).

    Kiedy formalnie jest tak, że po to istnieje instytucja "stowarzyszenia",
    które z przychodów na cele statutowe nie będących DG mogą być (a chyba
    z założenia - są) zwolnione z opodatkowania.
    Państwo - świadomie lub nie, celowo lub nie - właśnie tak robi, żeby
    najdrobniejsza rzecz wymagała tony papierków :(

    Piszesz (w 1. poście):

    > Przecież to paranoja ja sam mam kilka darmowych strona na darmowych
    > serwerach (choćby WP czy onetu które w zamian za to że są, mają ich
    > reklamy), i co teraz za każdą będę musiał niedługo zapłacić podatek??

    Tak źle nie jest!
    Otóż podstawą "ataku" fiskusa na podatki od nieodpłatnych świadczeń
    jest powołanie się na "wartość rynkową".

    Po prawdzie w innej sprawie i innego podatku (VAT od freeware, nic się
    nie martw, korzystanie z freeware urzędnicy też próbowali opodatkować)
    niemniej NSA (do którego dotarła sprawa ze sprzeciwem podatnika)
    orzekł, że jeśli świadczenie jest spełniane na tych samych, darmowych
    warunkach dla WSZYSTKICH chętnych godzących się na określoną formę
    umowy, to wartość rynkowa takiego świadczenia JEST zerowa i urząd
    nie ma prawa przyjmować innej ceny przez porównanie z "produktem
    podobnym" (jak to było aktualne, to pytałem dlaczego wzięli za wzór
    programy Microsoftu a nie np. 10x tańsze do BeOSa czy 10x droższe do
    komercyjnych systemów "mainframe").
    I taka interpretacja jest powszechnie przyjmowana.
    Tylko warunek jest istotny: czy to było dostępne dla KAŻDEGO, czy
    było skutkiem indywidualnej negocjacji.
    Bo jak firma w ramach "promocji" dała tylko wybranym przez siebie
    (choćby przez to, że informacja że "każdy może sobie wziąć" nie była
    publicznie znana) podmiotom na przykład po lodówce, po darmowym
    korzystaniu przez miesiąc z usługi telekomunikacyjnej albo po
    koszu bułek... to podatki się należą, bo "wartość rynkową" można
    wycenić przez porównywanie z przypadkami kiedy podatnik taką
    samą usługę *sprzedaje* lub przez porównywanie z innymi cenami
    na rynku. Ustawa tak każe.

    Na mój gust w opisywanym przypadku pierwszeństwo przy wycenie powinna
    mieć zasada "w takiej cenie, w jakiej usługi były świadczone odpłatnie"
    *przez tego dostawcę*.
    Chyba że odpłatnie było "lepiej" - na przykład bez bannerów itp.

    Ale zajrzyj sobie do ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    art.10.1.9
    art.11.(cały) w tym .2a w szczególności
    ...i wyciągnij wnioski.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-11-24 11:45:03
    Od: "Kosmita" <k...@w...pl>

    > Ale zajrzyj sobie do ustawy:

    ochodowym-od-osob-fizycz
    nych-1_2_31.html
    > art.10.1.9
    > art.11.(cały) w tym .2a w szczególności
    > ...i wyciągnij wnioski.
    >
    > pzdr, Gotfryd

    Czytałem, tylko kwestia jest taka że chyba nie jesteśmy właścicielami strony
    (a na pewno adresu)... domena nie jest nasza wszystko inne też, zawartość
    jest dynamiczna i rozwijana przez setki ludzi.. to że administrujemy stroną
    jest równoznaczne z tym że jesteśmy jej właścicielami? Czyli w związku z tym
    każdy kto tam coś wniusł swojego też może być pociągnięty przez US do
    odpowiedzialności?

  • 9. Data: 2006-11-24 11:48:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Friday, November 24, 2006, 10:29:49 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > *przez tego dostawcę*.
    > Chyba że odpłatnie było "lepiej" - na przykład bez bannerów itp.

    Ostatnie zdanie jest bardzo ważne - nie znam firmy, która
    udostępniałaby płatny hosting, żądając od klienta utrzymywania na jego
    stronie stada reklam.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 10. Data: 2006-11-24 11:50:20
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello kosmita,

    Thursday, November 23, 2006, 10:23:18 PM, you wrote:

    [...]

    > Co do wiedzy US to jest ona na 90% od "uprzejmego" inaczej człowieka.

    Mój ulubieniec - Grześ B.? Bo chyba się odgrażał swego czasu...

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl