  • 31. Data: 2010-02-17 15:35:57
    Temat: Re: Koszty pojazdów na nowy rok?
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Kilometrówki. A nie o tym pisałeś?

    cycat z Message-ID: <hlc1gm$r2l$1@news.interia.pl>

    ============
    czy koszty pojazdów za rok 2009 nie wykorzystane powinny przejść na rok
    2010 czy też przepadło i rozliczam od zera?
    ============

    > Weź Ty może i ustal, czy piszesz o *wykorzystaniu kosztów*,
    > czy o *wykorzystaniu limitu*.

    No ja pisałem o kosztach, a ty nagle przerzuciłeś się na limity.

    > Bo konia z rzędem komuś kto z Twojego opisu wydedukował, że
    > chodzi o wykorzystanie kosztów (a nie limitu).

    No jeżeli ze słowa KOSZT tego nie można wydedukować, to jak miałem
    inaczej napisać?

> [...]

    > Mam rozumieć, że miałeś za niski *limit*, czyli *masz koszty*
    > (udokumentowane) tylko kilometrów za mało wpisałeś? ;>

    Tak. Wydałem kasę w grudniu, a wyjeździłem benzynę w styczniu.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 32. Data: 2010-02-17 15:37:01
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > [...]
    >
    > "Tu są podatki i obowiązuje logika podatkowa; Podatnik ma przeczytać
    > przepisy" :>
    > Masz *z przepisów* wywieść odpowiedź na pytanie "po co zamykałeś".

    Ale to zupełnie nie na temat. Niezależnie od tego czy zamykałem czy nie,
    koszty są potrzebne na styczeń, a nie grudzień.

    > Naturalnie nie dziwi Cię, że ustawy są dwie i mają wyjątkowo
    > mało tak samo brzmiących zapisów?

    No właśnie mnie dziwi.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 33. Data: 2010-02-17 15:43:24
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Czy już pytałem o to, czy przeczytałeś rozporządzenie
    > o prowadzeniu KPiR?
    > Przepis poproszę.
    > Przepis na to, że remanent ma być na ostatniej pozycji lub ma
    > być ujęty jako ostatni.

    No jak pytałem o remanent niedawno, to mi mówiliście, że ma być tak
    wpisany. nawet mnie dziwiło w jaką kolumnę i cała dyskusja o tym była,
    że źle robiłem, że nie wpisywałem w książkę tylko na osobnej kartce.

    > Jedno z drugim IMO nie ma nic wspólnego.
    > IMO tak, mylisz się.
    > I nie, nie odpowiem na pytanie "jak to zrobić w programie xxxx",

    Nie, w programie to ja właśnie wiem jak zrobić, bo program niczego mi
    nie zamknął. Tylko próbuję zrozumieć mechanizm no i zakładam, że
    skończył się rok 2009, więc zapisałem grudzień w księgę, wpisałem
    remanent i co, mogę faktury otrzymane w styczniu nadal księgować na
    grudzień? Zawsze się księgowało z miesiącem otrzymania. Dlatego mi się
    to miesza. I nie, nie odsyłaj mnie do przepisów, bo jak mnie
    odesłaliście do przepisu w sprawie struktury, to się nie połapałem ani
    ja, ani znajoma co pracuje w biurze rachunkowym, ani nie umiałem dogadać
    z panią w US i ostatecznie zrezygnowałem z księgowania kosztów
    związanych ze sprzedażą ZW i wysyłałem pismo o ustalenie struktury oraz
    później o rezygnację. I nadal jestem w dupie. Nie umiem się w tym slangu
    połapać.

    > Ale z opisu mi wyszło że KPiR na 2009 zamknąłeś "przy okazji"
    > otwierania tej na 2010.

    No. Do 20 stycznia poksięgowałem wszystko za grudzień, wydrukowałem
    PIT-5 i VAT-7. Wysłałem VAT-7 i wklepałem remanent.

    > No bo jeśli nie, to odpowiedz na pytanie Maddy - po co zamknąłeś?

    A jak rozumiesz zamknięcie?

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 34. Data: 2010-02-18 00:40:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Feb 2010, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No właśnie mnie dziwi.

    A, to nie mam pytań.
    Pytaj ustawodawcę, dlaczego PIT jest rozliczany rocznie.

    pzdr, Gotfryd

  • 35. Data: 2010-02-18 01:02:11
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > No jak pytałem o remanent niedawno, to mi mówiliście, że ma być tak
    > wpisany. nawet mnie dziwiło w jaką kolumnę i cała dyskusja o tym była,
    > że źle robiłem, że nie wpisywałem w książkę tylko na osobnej kartce.

    No to jak ktoś napisał, że remanent *musi* być na ostatniej pozycji,
    to zwyczajnie skłamał. Również, jeśli to byłem ja :P
    Remanent *musi* być wpisany do KPiR, to prawda.
    Ale nie o to pytałem - pytałem o przepis, że "na ostatniej pozycji".
    Podasz?
    Wersja druga: czy po wprowadzeniu danych program może bądź powinien
    "przesortować" dane, tak aby były zgodne z formą w art.30
    ("chronologicznym" prowadzeniem przez biuro podatkowe).
    Raz jeszcze: CZYTAŁEŚ to f...ine rozporządzenie czy nie?

> [...]
    > skończył się rok 2009, więc zapisałem grudzień w księgę, wpisałem
    > remanent i co, mogę faktury otrzymane w styczniu nadal księgować na

    No, zasugerowałem że przepisy by trzeba...

    > Zawsze się księgowało z miesiącem otrzymania.

    ZAWSZE????
    Do *KPiR*?
    KOMPUTEROWO?

    To ja mam jedną prośbę: zacytuj par.31.1.2, zastanowimy się czego dotyczy
    "chronologia".
    Bo chyba sobie rzeczywiscie przepisy o VAT postanowiłeś zastosować
    do KPiR. "To się nie może dobrze skończyć".

    A w ustawie jest:
    +++
    6b. Za dzień poniesienia kosztu uzyskania przychodów w przypadku
    podatników, o których mowa w ust. 6, z zastrzeżeniem ust. 5e,
    6ba, 6bb i 7b, uważa się dzień
    wystawienia faktury (rachunku) lub innego dowodu
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    stanowišcego podstawę do zaksięgowania (ujęcia) kosztu.
    ---

    > I nie, nie odsyłaj mnie do przepisów

    Ale inaczej się nie da.
    Chyba nie sądzisz, że w US kontroler w razie czego uzna coś za
    prawidłowe (lub nie) w oparciu o tezę "bo Gotfryd powiedział"? ;)
    Albo coś wynika z *podstawy prawnej*, albo jest bezpodstawne.

    > No. Do 20 stycznia poksięgowałem wszystko za grudzień, wydrukowałem
    > PIT-5

    ...ku polepszeniu sapomoczucia?
    Bo owszem, taka wersja (że *będzie* rozliczenie za grudzień)
    jest w planach. Za dwa lata bodaj.

    > i VAT-7. Wysłałem VAT-7 i wklepałem remanent.

    > A jak rozumiesz zamknięcie?

    "zakończenie wprowadzania okresu po którym program nie chce łykać
    kolejnych danych dla danego okresu i być może jakieś sumy rachuje".
    Może być?

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2010-02-18 12:42:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    [...]

    > A, to nie mam pytań.
    > Pytaj ustawodawcę, dlaczego PIT jest rozliczany rocznie.

    Sugerujesz comiesięczne składanie PIT-36/37/38 do skarbówki,
    przez wszystkich podatników? Naprawdę? ;-)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 37. Data: 2010-02-18 12:52:34
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > On 2010-02-18, Gotfryd Smolik news<s...@s...com.pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Sugerujesz comiesięczne składanie PIT-36/37/38 do skarbówki,
    > przez wszystkich podatników? Naprawdę? ;-)

    Czemu pytasz Gotfryda? To Tristanowi się roczne rozliczanie dochodówki
    nie podoba, bo mu się z VATem myli.

    Gotfryd się nie uskarżał.

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 38. Data: 2010-02-18 13:17:37
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrnhnqdgg.2ej.proteus@pl-test.org>:

    > On 2010-02-18, Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> wrote:

    > [...]

    > Sugerujesz comiesięczne składanie PIT-36/37/38 do skarbówki,
    > przez wszystkich podatników? Naprawdę? ;-)

    A dlaczego przez wszystkich? VAT-7 też wszyscy składają? (pominmy juz
    kwartalne dla uproszczenia)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 39. Data: 2010-02-18 13:56:32
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-18, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > A dlaczego przez wszystkich?

    A kto ma za podatnika wypełnić, skoro tylko podatnik ma rzeczywistą
    i pełną wiedzę na swój temat? No chyba, że wyobrażasz sobie świat,
    w którym pracownicy składają Ci informacje na temat ile dorobili,
    ile odliczyć za internet, ile na dzieci, za ile sprzedał
    mieszkanie/samochód, ile zarabia na giełdzie, ile dostaje
    emerytury/renty itp. itd. A jak jest dwóch pracodawców,
    to już w ogóle robi się jajo. A pracodawca + DG, to już ojej.
    Tylko się zakopać. :)

    > VAT-7 też wszyscy składają?

    Wszyscy *czynni* podatnicy. Tak.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 40. Data: 2010-02-18 14:02:05
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2010-02-18, Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > Czemu pytasz Gotfryda? To Tristanowi się roczne rozliczanie dochodówki
    > nie podoba, bo mu się z VATem myli.
    >
    > Gotfryd się nie uskarżał.

    Ale ja zwracam uwagę na emotek na końcu! no!

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl