eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiKoszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ? › Re: Koszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ?
    From: witek <w...@g...pl.spam.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Koszty uzyskania - 1533,84 czy koszty biletów miesięcznych ?
    Date: Tue, 22 Mar 2005 01:27:36 -0600

    prosty podatnik wrote:

    > Pytam bo z tego co wyczytałem w objaśnieniach do wypełniania PIT-37 i różnych
    > innych źródłach rozumiem że mogę sobie wpisać faktycznie poniesione koszty.

    tak

    > Jednak dla pewności zapytałem pewną księgową z biura rachunkowego i ona twierdzi
    > że nie mogę sobie wpisac tych 2100,00 ponieważ:
    > - uzyskuję przychody tylko od jednego zakładu pracy,
    > - mam skończone 25 lat,
    > i różne takie - zupełnie nie rozumiem co to może mieć do rzeczy ?????

    wyślij ją na drzewo (przynajmniej wg mnie)

    11. Jeżeli roczne koszty uzyskania przychodów określone w ust. 2
    (ust 2 --> z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy, spółdzielczego
    stosunku pracy oraz pracy nakładczej)
    są niższe od wydatków na dojazd do zakładu lub zakładów pracy środkami
    transportu autobusowego, kolejowego, promowego lub komunikacji
    miejskiej, w rocznym rozliczeniu podatku koszty te mogą być przyjęte w
    wysokości wydatków faktycznie poniesionych, udokumentowanych wyłącznie
    imiennymi biletami okresowymi.
    11a. Przepisy ust. 11 nie mają zastosowania do kosztów uzyskania
    przychodów ze źródeł określonych w art. 13 pkt 5, 7 i 9.

    ----czyli z wyjątkienm---
    5) przychody otrzymywane przez osoby wykonujące czynności związane z
    pełnieniem obowiązków społecznych lub obywatelskich, bez względu na
    sposób powoływania tych osób, nie wyłączając odszkodowania za utracony
    zarobek, z wyjątkiem przychodów, o których mowa w pkt 7,
    7) przychody otrzymywane przez osoby, niezależnie od sposobu ich
    powoływania, należące do składu zarządów, rad nadzorczych, komisji lub
    innych organów stanowiących osób prawnych,
    9)
    przychody uzyskane na podstawie umów o zarządzanie przedsiębiorstwem,
    kontraktów menedżerskich lub umów o podobnym charakterze, w tym
    przychody z tego rodzaju umów zawieranych w ramach prowadzonej przez
    podatnika pozarolniczej działalności gospodarczej - z wyjątkiem
    przychodów, o których mowa w pkt 7.
    ---- koniec wyjątków----

    co ciebie raczej nie dotyczy

    > P.S. Czy US może się doczepić jeżeli biletów miesięcznych nie kupowałem
    > pierwszego dnia miesiąca i np. bilet za grudzień 2004 jest ważny dajmy na to od
    > 04.12.2004 do 03.01.2005 - czy koszt takiego biletu mogę w całości potraktować
    > jako wydatek na dojazd poniesiony w 2004 roku ?

    nie powinien się czepiać. Może by się przyczepił biletu kupionego 30
    grudnia ważnego do końca lutego, ale tak to nie.

    trzymaj te bilety teraz przez 6 lat, bo w razie kontroli masz bez nich
    przechlapane.