  • 11. Data: 2002-06-14 22:54:37
    Temat: Re: Ksiega przychodow i rozchodow
    Od: "Tomek" <o...@y...com>

    Uzytkownik "Wilhemina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci
    news:3D0730F3.5C1B746A@poczta.fm...
    > Witam wszystkich,
    > Zastanawiam sie tak nad Ksiega przychodow i rozchodow, co miesiac z
    > uporem maniaka moja kolezanka, wlasicielka malego sklepu, wprowadza
    > recznie to tej ksiegi z uporem maniaki miliony pozycji. Pewnie sa jakies
    > programy przy pomocy ktorych mozna to robic, ale ja sie zastanawiam, czy
    > nie moglabym jej sana zrobic jakiegos programu ktory jej to uprosci. Czy
    > cos takiego bedzie akceptiowane przez te urzedy, czy nie, czy trzeba
    > uzywac programmow zaakcepotwanych odgornie???
> [...]

    Wilhelmino,
    Twoja kolezanka ma ksiege "papierowa", a w wiekszosci wydawnictw tego typu
    na wewnetrznych stronach okladek zamieszczone sa przepisy, które mówia, jak
    taka ksiege nalezey prowadzic. Przepisy te przewiduja takze mozliwosc
    prowadzenia ksiegi w formie wydruków komputerowych i dokladnie okreslaja
    warunki, jakie musza byc spelnione, aby ksiege komputerowo mozna bylo
    prowadzic. Gdyby akurat w egzemplarzu ksiegi, którym Twoja kolezanka
    dysponuje, nie bylo tekstu przepisów, to bardzo latwo ten tekst mozna
    znalezc w internecie, chociazby na stronach Onetu. Mysle, ze duzo bardziej
    pomocna bylaby dla Ciebie lektura doslownie kilku zdan z przepisów, niz
    dysputa na tej liscie na temat zalet i wad ogromnej ilosci rozmaitych
    programów ksiegowych, dostepnych obecnie na rynku ...
    Pozdrawiam.

  • 12. Data: 2002-06-15 11:59:15
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>

    Użytkownik Tomek <o...@y...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:aeds3l$hg7$...@n...tpi.pl...

    > Uzytkownik "Wilhemina" <o...@p...fm> napisal w wiadomosci

    Nie wyobrażam sobie wypełniania i obliczania wszystkiego na papierze.
    Okropne.
    Zarówno KPiR jak i ZUS.
    Polecam serdecznie przejście z czym się da na komputer. 10 razy szybciej,
    pewniej, bez głupich błędów rachunkowych itp.

    pozdrawiam
    WS

  • 13. Data: 2002-06-16 23:00:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Thu, 13 Jun 2002 11:31:22 +0200), Wilhemina
    <o...@p...fm> był(a) napisał(a):

    >A taki wydruk z KPIR moze byc w dowolnej formie?

    Do pewnego stopnia. Stosowna (nie jetem w tym biegły, która) ustawa
    czy też rozporządzenie określają rubryki wymagane. Również jeśli
    program nie zapewnia czegośtam, to musisz drukować książkę lub
    wpisywać podsumowania do ksiażki... Nie znam szczegółów, bo i tak
    drukuję...

    --
    Jego Szara Eminencja Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 14. Data: 2002-06-16 23:01:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 14 Jun 2002 01:05:57 +0200), Gotfryd
    Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> był(a) napisał(a):

    > Sama KPiR musi być w stosownym formacie itp.

    Nie stresuj biedaczki i dodaj, że pod słowem ,,format'' miałeś na
    myśli zawartość, a nie postać graficzną!