  • 11. Data: 2006-11-14 20:57:46
    Temat: Re: Kupno autka / rejestracja / podatki / DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, Budzik wrote:

    > czyli mam rozumiec ze to komis w porozumieniu ze sprzedajacym placi PCC?

    Chyba się rozpędziłem :)
    Umowa komisu jest umową trójstronną, podlega pod VAT.
    W odróżnieniu od przypadku sprzedaży "od osoby fizycznej", która
    to *sprzedaż* nie podlega (a fakt że kupuje podatnik nie ma znaczenia).
    Wniosek: PCC nie będzie wcale.
    Bardzo proszę o weryfikację, bo coś spójność straciłem :]
    Natomiast w przypadku jakby to sklep o nazwie "komis" zahandlował
    pojazdem, to owszem - byłoby to ich zmartwienie.

    > Dlaczego jednakowo? Gdzie ja zaplace te kwote, która wplaciłbym na poczet
    > PCC?

    A to ja się machnąłem :( myśląc o przypadku kiedy sklep wystąpiłby
    w roli kupującego (i odsprzedającego) pojazd.

    > Nic z tych rzeczy, powazny komis zajmujacy sie równiez dealerka nowych aut

    Przeoczyłem o tej f-rze - czytalem posty w odstępie :(
    Napisałeś że prowadzą również sprzedaż która *NIE* jest
    komisem. Wbrew nazwie "komis". Stąd moja sugestia :)
    To nie jest zabronione - dlatego dowcip o warzywniaku :), tyle że
    dowodzi iż zakup pojazdu w firmie o nazwie "Komis XXX" nie daje
    żadnej pewności, iż zawierana umowa była umową *komisu*.
    Oczywiście:

    > pewnej marki - zreszta tak jak pisałem - otrzymalismy m.in. "Fakture VAT
    > Komis"

    To dowodzi, i przepraszam za zamieszanie!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2006-11-14 21:09:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, Budzik wrote:

    > zaznaczam tylko ze na samej fakturze nie było kwoty VAT.

    Bo jest taka forma f-ry która pozwala policzyć VAT tylko
    od prowizji, ale wtedy nie wolno go odliczać - a więc
    i wykazywać.
    Inna rzecz, że jeśli kupuje się na firmę to komisant może
    wystawić "normalną" f-rę VAT - od całej kwoty.
    Wtedy VAT "od prowizji" będzie w reszcie VATu i da się odliczyć.

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2006-11-14 21:31:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0611142139170.11420@athlon64...

> [...]
    > Natomiast w przypadku jakby to sklep o nazwie "komis" zahandlował
    > pojazdem, to owszem - byłoby to ich zmartwienie.

    No to Twoim zdaniem będzie to PCC czy nie?
    Bo chyba rzeczywiście ta wypowiedź mało spójna była. ;-)

  • 14. Data: 2006-11-14 22:51:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Nov 2006, Cavallino wrote:

    [...komis...]
    > No to Twoim zdaniem będzie to PCC czy nie?

    Nie!
    Umowa jest "nazwana", nie jest na liście, a na deser wykonuje ją
    podanik VAT czyli "podlega".

    > Bo chyba rzeczywiście ta wypowiedź mało spójna była. ;-)

    Ta jest!

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2006-11-15 08:25:12
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie!
    > Umowa jest "nazwana", nie jest na liście, a na deser wykonuje ją
    > podanik VAT czyli "podlega".

    dzieki za wyjasnienie. Jednak urzednik w wydziale komunikacji miał racje.
    :)
    Ale w takim razie nasuwa sie kolejne pytanie:
    skoro nie ma znaczenia czy zarejestruje to auta na siebie osobiscie czy tez
    na DG, to po co w wydziale komunkacji chca ode mnie zaswiadczenie o
    prowadzeniu działalnosci gospodarczej?
    Bo z tego co mówił urzednik wynikało ze jak zarejestruje na siebie to place
    PCC, a jak przedstawie zaswiadczenie o wpisie do ewidencji DG i
    zarejestruje na firme to nie place PCC. Przypominam ze firma to DG na
    własne nazwisko.

    "Szept pięknej kobiety słyszy się lepiej niż
    najgłośniejszy zew obowiązku." Pablo Picasso

  • 16. Data: 2006-11-15 17:07:18
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > skoro nie ma znaczenia czy zarejestruje to auta na siebie osobiscie czy
    > tez
    > na DG, to po co w wydziale komunkacji chca ode mnie zaswiadczenie o
    > prowadzeniu działalnosci gospodarczej?

    Jego pytaj.

    > Bo z tego co mówił urzednik wynikało ze jak zarejestruje na siebie to
    > place
    > PCC, a jak przedstawie zaswiadczenie o wpisie do ewidencji DG i
    > zarejestruje na firme to nie place PCC.

    A czym się jego zdaniem różnią te zarejestrowania?

  • 17. Data: 2006-11-15 20:41:13
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Jego pytaj.

    pytam was bo nie chce wyjsc na "gupka"... dzieki - zapytam

    > A czym się jego zdaniem różnią te zarejestrowania?

    o to tez zapytam...

    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 18. Data: 2006-11-15 21:38:07
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > pytam was bo nie chce wyjsc na "gupka"... dzieki - zapytam

    Chyba niewiele się dowiesz.
    Ode mnie kiedyś chcieli umowy kupna-sprzedaży przy wyrejestrowaniu auta,
    które miałem wpisane do EŚT (też w Poznaniu oczywiście).
    Oczywiście miałem tylko fakturę sprzedaży.....

    Skończyło się chyba na interwencji kierownika wydziału, chyba z 5 kolejnym
    idiotom nie można było wytłumaczyć, że jak ich procedury nie przystają do
    rzeczywistości i stanu prawnego w RP to jest ich problem i ich procedur, a
    nie mój.
    Więc musisz wiedzieć jakie masz prawa i czego chcesz, jednym słowem być
    asertywnym, inaczej możesz się zdziwić.

    > o to tez zapytam...

    Tak nawiasem to Wydział Komunikacji nie jest od pobierania podatków, ani od
    kreowania stanów prawnych.
    Jak chcesz mieć pewność co musisz płacić to właściwym adresem jest Twoja
    skarbówka.

  • 19. Data: 2006-11-15 21:56:10
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]

    > ani od kreowania stanów prawnych.
    > Jak chcesz mieć pewność co musisz płacić to właściwym adresem jest

    jasne, ale to nie ja zaczałem tylko tamten pan mówiac ze jak zarejestruje
    na firme to nie zaplace PCC.
    Z ciekawosci pociagne temat.

    "Jesteś tak dumny ze swej inteligencji jak skazaniec, dumny,
    że jego więzienna cela jest taka obszerna." Anthony de Mello SJ

  • 20. Data: 2006-11-16 10:13:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj napisał(a) w
    poprzednim odcinku co następuje:

    > jasne, ale to nie ja zaczałem tylko tamten pan mówiac ze jak
    > zarejestruje na firme to nie zaplace PCC.
    > Z ciekawosci pociagne temat.

    Zastanawiam sie nad jeszcze jedna rzecza - skoro puszczenie sprzedazy przez
    komis zwalnia od pcc to wlasciwie kazdą taką sprzedaz uzywanych aut
    nalezałoby puscic wlasnie przez komis dajac np. komisowi zarobic za
    wystawienie dokumentów 100 zł. Co o tym sadzicie?

    Cytaty znanych ludzi tylko w ustach znanych ludzi są pouczajace.
    Andrzej J. Turowicz