  • 1. Data: 2006-11-13 14:00:47
    Temat: olej silnikowy - brutto czy netto?
    Od: bsado <b...@g...pl>

    Witam
    Jeżeli auto nie spełnia wymogów dotyczących odliczenia Vat od paliwa to
    olej silnikowy również księgujemy w wartości brutto?
    pozdr
    bsado

  • 2. Data: 2006-11-13 15:25:20
    Temat: Re: olej silnikowy - brutto czy netto?
    Od: "and" <a...@g...pl>

    bsado <b...@g...pl> napisał(a):
    > Jeżeli auto nie spełnia wymogów dotyczących odliczenia Vat od paliwa to
    > olej silnikowy również księgujemy w wartości brutto?

    Pomijajac fakt ze musisz spelniac inne warunki (potocznie mowiac
    byc "VATowcem", samochod miec w EST lub na kilometrowce z wszelkimi
    limitami z niej wynikajacymi itp) to oczywiscie od innych zakupow
    samochodowych mozna odliczac VAT. Tak wiec olej silnikowy (byle nie
    napedowy:), plyn chlodniczy, hamulcowy, czesci zamienne, opony itd,itd. sa
    to wszystko rzeczy od ktorych mozesz odliczyc VAT.

    Pozdrawiam

    and

  • 3. Data: 2006-11-15 11:51:41
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 13 Nov 2006 15:25:20 +0000 (UTC), and napisał(a):
> [...]
    > limitami z niej wynikajacymi itp) to oczywiscie od innych zakupow
    > samochodowych mozna odliczac VAT. Tak wiec olej silnikowy (byle nie

    A właśnie, jak z ubezpieczeniem? Można w ogóle odliczać składkę
    ubezpieczenia przy kilometrówce?

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    "To nie logika, to polityka"

  • 4. Data: 2006-11-16 10:12:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > A właśnie, jak z ubezpieczeniem? Można w ogóle odliczać składkę
    > ubezpieczenia przy kilometrówce?

    http://tiny.pl/rk7f
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=ubezpieczenie&nu
    m=100&scoring=r&as_epq=&as_oq=kilometr%C3%B3wka+kilo
    metr%C3%B3wki+kilometr%C3%B3wce&as_eq=&as_ugroup=*.p
    odatki

    Zwróć uwagę np. na post Maddy:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/29431b98a9a6d07e/5d586943fc99a20
    1
    ...ew na kilka innych postów (w tym moich :)) których autorzy wskazują że
    np. NW wbrew pozorom nie służy ubezpieczeniu *samochodu* a ludzi, wiec
    samo słowo "ubezpieczenie" to za mało żeby zajmować stanowisko.

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2006-11-16 12:03:37
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 11:12:29 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):
> [...]

    [ciach]

> [...]
    > np. NW wbrew pozorom nie służy ubezpieczeniu *samochodu* a ludzi, wiec
    > samo słowo "ubezpieczenie" to za mało żeby zajmować stanowisko.

    Fakt, o tym NW nie pomyślałem. Ale biorąc pod uwagę że nie ma ubezpieczenia
    bez NW tylko pakiety - załóżmy że tym się nie przejmuję...

    Jak udokumentować wydatek na ubezpieczenie? Pytam się, bo płaciłem pakiet
    w październiku i w sumie dopiero teraz przyszło mi do głowy że mogłem to
    wrzucić do ewidencji przebiegu... Nie wziąłem więc faktury VAT, nie wiem
    nawet czy mam gdzieś paragon - na pewno to mam tylko sam dokument (polisę)
    oraz potwierdzenie zawarcia OC.

    Czy w takiej sytuacji jest szansa wrzucić to do kosztów? I jeśli tak to
    brutto czy podzielić na netto+VAT?

    Pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-11-16 13:27:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 16 Nov 2006, Jacek Osiecki wrote:

    > wrzucić do ewidencji przebiegu... Nie wziąłem więc faktury VAT

    No to VAT mamy z głowy.
    A reszta - może ktoś ma koncept :)

    pzdr, Gotfryd