  • 21. Data: 2006-11-16 10:16:09
    Temat: Re: Kupno autka / rejestracja / podatki / DG
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 15 Nov 2006, Budzik wrote:

    > skoro nie ma znaczenia czy zarejestruje to auta na siebie osobiscie czy tez
    > na DG, to po co w wydziale komunkacji chca ode mnie zaswiadczenie o
    > prowadzeniu działalnosci gospodarczej?

    Z rzadka poczytuję sobie .prawo
    Widywałem tam całkiem sporo opisów, czego to "urzędnicy w WK" chcą
    i czynią.
    Przykład: domagają się kopii deklaracji PCC (albo dowodu wpłaty)
    Wychodzi że nie mają prawa, nie ma przepisu uzależniającego
    rejestrację od zapłacenia podatku.
    Owszem, nie ma również przepisu zabraniającego UM złożyć "urzędowy
    donos" do US :) pt. "a u nas taki i taki zarejestrował samochód",
    ale to nie rejestrujący ma obowiązek ganiać za spełnieniem zamiarów
    urzędnika.

    pzdr, Gotfryd

  • 22. Data: 2006-11-16 10:42:25
    Od: "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 16 Nov 2006 10:13:53 +0000, Budzik napisał(a):

    > Zastanawiam sie nad jeszcze jedna rzecza - skoro puszczenie sprzedazy przez
    > komis zwalnia od pcc to wlasciwie kazdą taką sprzedaz uzywanych aut
    > nalezałoby puscic wlasnie przez komis dajac np. komisowi zarobic za
    > wystawienie dokumentów 100 zł. Co o tym sadzicie?

    Jeśli właścicielowi komisu wystarczy 100 zł za papierkologię i wzięcie
    odpowiedzialności za transakcję (w tym także odpowiedzialności za wady
    prawne i inne samochodu) to czego nie. Jak ja byłbym takim właścicielem
    to stawkę uznałbym za stanowczo zbyt niską.

  • 23. Data: 2006-11-16 10:58:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail j...@X...to.z.adresu.Xop.pl napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

> [...]
    > prawne i inne samochodu) to czego nie. Jak ja byłbym takim
    > właścicielem to stawkę uznałbym za stanowczo zbyt niską.

    ok, masz racje. Ale, jak rozumiem, w sensie prawnym nie przeciwskazan.
    Dzieki.

    "Obelgi to argumenty tych, którzy nie mają argumentów"
    Jan Jakub Rousseau