  • 1. Data: 2006-11-13 14:47:25
    Temat: Kupno autka / rejestracja / podatki / DG
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Witajcie
    Prosze was o wyjasnienie bo sie w tym wszystkim pogubiłem.
    Mam firme - DG prowadzone na wlasne nazwisko - firma nazywa sie, a jakze,
    tak samo jak ja.
    Kupiłem samochód od osoby fizycznej ale przez komis. Wiec mam umowe kupna
    sprzedazy i f-re VAT komis od komisu (oczywiscie nie ma tam kwoty VATu).

    Pytania:
    - jakie sa róznice w przypadku rejestrowania na firme i na osobe prywatna?
    - czy musze zaplacic PCC (czy to zalezy od tego jak zarejestruje?)?

    Jakiś czas temu pisałem, że przydałoby się stworzyć pl.rec.gry.rpg.towarzyskie
    Raczej pl.rec.gry.wstepne :-O

  • 2. Data: 2006-11-13 17:57:05
    Temat: Re: Kupno autka / rejestracja / podatki / DG
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:13112006.5C8592DE@budzik61.poznan.pl...
> [...]
    >
    > Pytania:
    > - jakie sa róznice w przypadku rejestrowania na firme i na osobe prywatna?

    Nie ma żadnych, jako że firma to osoba prywatna.

    > - czy musze zaplacic PCC (czy to zalezy od tego jak zarejestruje?)?

    Tak, musisz, nie zależy.

  • 3. Data: 2006-11-13 19:04:46
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail k...@...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Nie ma żadnych, jako że firma to osoba prywatna.

    tak mi sie wydawało ze róznice byłby nielogiczne.

    > Tak, musisz, nie zależy.

    Kurwa, znowu jakis urzedas za moje pieniadze rozpowiada głupoty w urzedzie
    komunkacji.

    "Początek i koniec zawsze są jednością."
    Frank Herbert

  • 4. Data: 2006-11-13 20:12:33
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Budzik" <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> napisał w
    > wiadomości news:13112006.5C8592DE@budzik61.poznan.pl...

    > Nie ma żadnych, jako że firma to osoba prywatna.

    > Tak, musisz, nie zależy.

    a wg mnie nie ma podstaw do płacenia PCC przy zakupie samochodu w komisie.

    Magdi

  • 5. Data: 2006-11-13 21:46:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Magdi" <m...@a...pl> napisał w wiadomości news:

    > a wg mnie nie ma podstaw do płacenia PCC przy zakupie samochodu w komisie.

    Kluczem jest zapewne "od osoby prywatnej".

  • 6. Data: 2006-11-14 07:51:48
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Cavallino napisał:

    > Kluczem jest zapewne "od osoby prywatnej".

    kluczem jest ta faktura

  • 7. Data: 2006-11-14 18:45:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Nov 2006, Cavallino wrote:

    > Kluczem jest zapewne "od osoby prywatnej".

    Kluczem jest "w komisie"!
    Ewentualny PCC będzie zmartwieniem komisanta :>
    (po prawdzie na jedno wyjdzie kwotowo, ale płacić jako PCC i wypełniać
    druczków nie trzeba).
    Oczywiście pomijając przypadek warzywniaka o nazwie "komis" który
    sprzedaje samochód na umowę sprzedaży (a nie komisu), no ale wtedy
    pytający sam jest winien opisania innego stanu faktycznego.
    :)

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2006-11-14 19:56:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail s...@s...com.pl napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > Kluczem jest "w komisie"!
    > Ewentualny PCC będzie zmartwieniem komisanta :>

    czyli mam rozumiec ze to komis w porozumieniu ze sprzedajacym placi PCC?

    > (po prawdzie na jedno wyjdzie kwotowo, ale płacić jako PCC i wypełniać
    > druczków nie trzeba).

    Dlaczego jednakowo? Gdzie ja zaplace te kwote, która wplaciłbym na poczet
    PCC?

> [...]
    > sprzedaje samochód na umowę sprzedaży (a nie komisu), no ale wtedy
    > pytający sam jest winien opisania innego stanu faktycznego.

    Nic z tych rzeczy, powazny komis zajmujacy sie równiez dealerka nowych aut
    pewnej marki - zreszta tak jak pisałem - otrzymalismy m.in. "Fakture VAT
    Komis"

    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"

  • 9. Data: 2006-11-14 20:06:28
    Od: "Magdi" <m...@a...pl>

    wiadomości news:14112006.7D21101E@budzik61.poznan.pl...
    > Nic z tych rzeczy, powazny komis zajmujacy sie równiez dealerka nowych aut
    > pewnej marki - zreszta tak jak pisałem - otrzymalismy m.in. "Fakture VAT
    > Komis"

    w takim razie nie płacisz PCC, bo sprzedawca (komis) jest zarejestrowanym
    podatnikiem VAT i tyle.

    Magdi

  • 10. Data: 2006-11-14 20:43:17
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Magdi m...@a...pl ...

    > w takim razie nie płacisz PCC, bo sprzedawca (komis) jest
    > zarejestrowanym podatnikiem VAT i tyle.

    zaznaczam tylko ze na samej fakturze nie było kwoty VAT.