    From: "Slayer" <a...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kupno nieruchomosci
    Date: Sun, 20 Jul 2003 07:29:21 GMT

    Użytkownik "Karol" <a...@b...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:bfcd68$10nl$1@foka1.acn.pl...

    > A ja spotkalem sie z przeciwna sytuacja. Sprzedaja ziemie raczej tanio.

    cuda się zdarzają, w ciągu 3 lat nabywcy dostaną z US wezwanie do
    podwyższenia wartości...

    > A gdzie jest definicja tej sredniej ceny ?
    > I jaka średnia ? Ważona czy arytmetyczna ?
    > Na jak duzym terenie liczy się te srednia ?
    > Za jaki okres jest liczona ta średnia ?

    2. Wartość rynkową przedmiotu czynności cywilnoprawnej określa się na
    podstawie przeciętnych cen stosowanych w danej miejscowości w obrocie
    rzeczami tego samego rodzaju i gatunku, z uwzględnieniem ich stanu i stopnia
    zużycia, oraz w obrocie prawami majątkowymi tego samego rodzaju, z dnia
    dokonania tej czynności, bez odliczenia długów i ciężarów.

    3. Jeżeli strony czynności cywilnoprawnej nie określiły wartości przedmiotu
    tej czynności lub wartość określona przez strony nie odpowiada, według oceny
    organu podatkowego, jej wartości rynkowej, organ ten wezwie strony do jej
    określenia, podwyższenia lub obniżenia, w terminie nie krótszym niż 14 dni
    od dnia doręczenia wezwania, podając jednocześnie wartość według własnej,
    wstępnej oceny.

    4. Jeżeli strony, pomimo wezwania, o którym mowa w ust. 3, nie określiły
    wartości lub podały wartość nieodpowiadającą wartości rynkowej, organ
    podatkowy dokona jej określenia na podstawie opinii biegłego. Jeżeli wartość
    określona w ten sposób przekroczy o 33% wartość podaną przez strony, koszty
    opinii ponoszą solidarnie strony czynności cywilnoprawnej.