    From: "Tomek" <o...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kurs jezykowy jako KUP
    Date: Thu, 27 Jun 2002 20:17:10 +0200

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:affi3i$5di$1@news.tpi.pl...
    > sebasto wrote:
    >
    > I taka uwaga ogólna. Nie rozumiem, dlaczego dajecie się, drodzy
    > przedsiębiorcy, terroryzować biurom rachunkowym i księgowym ("księgowa nie
    > pozwoliła zrobić tak tylko inaczej, wyrzuciła z kosztów, nie pozwoliła
    > odliczyć VATu" itp.)
    > Ja mam w umowach z klientami klauzulę, że jeżeli nie zgadzam się z
    klientem
    > w kwesti ujmowania czegoś w KPiR, wystarczy że klient napisze na odwrocie
    > faktury "polecam ująć w KPiR i zaliczyć do KUP" albo "polecam odliczyc
    VAT"
    > i podpis. I załatwione.
    > Ale przez myśl mi nie przeszło żeby po prostu komuś "wywalać" coś z
    kosztów
    > wg. swojego widzimisie. W końcu nie ja bedę sie tłumaczyła przed US.
    >
    > Maddy

    Bardzo ciekawe podejście ... Fakturę za zakup np. zestawu kina domowego do
    kiosku "Ruchu" też byś wpisała, gdyby klient zrobił na fakturze adnotację
    ??? Chyba nie na tym polega DORADZTWO podatkowe, którego CZĘŚCIĄ jest
    prowadzenie ksiąg podatkowych. Przecież takie wpisy świadczą nie o kliencie,
    a właśnie o biurze rachunkowym - i co z tego, że karę ma i tak zapłacić
    klient ? W przypadku, gdyby klient kwestionował moje ustalenia, co do zasad
    zaliczania w koszty PODATKOWE wszelkich zbieranych przez niego rachunków, ja
    rozwiązałbym umowę z klientem. Wpisać papier w odpowiednią kratkę każdy może
    się nauczyć w ciągu 15 minut - ale naprawdę nie po to ludzie zatrudniają
    wykwalifikowanych księgowych i doradców ...

    Tomek