    From: "Tomek" <o...@y...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Kurs jezykowy jako KUP
    Date: Thu, 27 Jun 2002 21:09:43 +0200

    Użytkownik "Magdalena Woloszyk" <m...@e...com.pl> napisał w wiadomości
    news:affmp8$81a$1@news.tpi.pl...

    > Z iloma klientami biura rachunkowego masz do czynienia dziennie??
    > Jak daleko sięgają twoje doświadczenia ze spornymi co do KUP kwestiami?
    > Bo wydaje ci się chyba, że księgowośc to jakas służba społeczna. Cos w
    > rodzaju lekarza, co to ma zrobić klietowi dobrzem nawet jak klient nie
    > chce. Ba! Wie lepiej co dla klienta dobre. No i oczywoście jest nieomylny.
    > Jak bardzo wierzysz w swoja nieomylność?
    > A jeżeli nie wierzysz, to dlaczego chcesz żeby inni w nią wierzyli?

    Nie uważam się za człowieka nieomylnego i nigdy tak się nie przedstawiam
    moim klientom. Biuro rachunkowe prowadzę od 1991 roku i rozliczam ponad 100
    firm. To właśnie moje doświadczenie i kwalifikacje upoważniają mnie do tego,
    abym to ja, a nie mój klient decydował o tym, co wolno mi zaliczyć do
    kosztów w rozumieniu przepisów podatkowych i od czego wolno mi odliczyć VAT.
    Nie mam poczucia służby społecznej, bo za swoją pracę biorę pieniądze, i
    to - jak niektórzy uważają - wcale nie takie małe. Chciałbym też zwrócić Ci
    uwagę, że twierdzenie o pełnej bezkarności biura rachunkowego w przypadku
    posiadania "pisemnego polecenia" klienta jest mitem - w postępowaniu
    cywilnym o odszkodowanie żaden sąd nie wziąłby tego pod uwagę. To Ty
    wykonujesz zawodowo czynności wymagające specjalistycznej wiedzy i od
    Ciebie, a nie od Twojego klienta wymagany jest tzw. podwyższony stopień
    należytej staranności. I jeszcze jedno - skoro sama informujesz klientów, że
    wpiszesz im co chcą, byle podpisali papier, to dlaczego się dziwisz, że
    potem wielokrotnie kwestionują Twoje ustalenia i wyjaśnienia ? Ja uważam, że
    właśnie gdybym powiedział klientowi, że mogę mu wpisywać, co on chce, bo za
    to nie ja będę odpowiadał, to dopiero wtedy zacząłbym tych klientów tracić
    ... No, ale każdy ma swój sposób na życie i prowadzenie własnego biznesu

    Tomek