    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Leasing?
    Date: Thu, 25 Sep 2008 00:27:28 +0200

    On Sun, 21 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > Hola.
    > Są jeszcze samochody które były zakupione z pełnym odliczeniem VAT, teraz są
    > osobowe i są używane.

    No to nie "hola", bo w rozporządzeniu jest mowa o samochodach
    osobowych i tyle... jest jakiś przepis, który różnicuje traktowanie
    zwolnienia w zależności od wielkości odliczenia przysługującego
    w chwili zakupu, bo nie znam?
    AFAIR zwolnienie przysługuje *mimo* uprzedniego istnienia prawa
    do odliczenia i tyle. Było kiedyś 100% - odliczył 100%, jego
    zysk, było (i jest) 60% - odliczył 60% i tyle.
    O tu:
    http://podatki.pl/akty/270404.htm?file=270404.htm&st
    rona=1
    +++
    § 8. 1. Zwalnia się od podatku:
    [...]
    5) dostawę samochodów osobowych i innych pojazdów samochodowych, przez
    podatników, którym przy ich nabyciu przysługiwało prawo do odliczenia
    podatku naliczonego, o którym mowa w art. 86 ust. 3 i 5 ustawy, jeżeli
    te samochody i pojazdy sš towarami używanymi w rozumieniu art. 43
    ust. 2 pkt 2 ustawy;
    ---

    Z Gonią kolejnej dyskusji o koniecznosci dokonania korekty (o ile
    wartość zakupu >15 000 i w wysokości 1/5 na każdy rok) ponownie
    podejmować nie będę, IMO kto potrzebuje to opisów sobie poszuka,
    ale zaznaczyłem, żeby ktoś nie myślał że owo zwolnienie to jest
    metoda na "łyknięcie VATu" (nawet jakby tylko o 60% chodziło)
    poprzez zakup samochodu i odsprzedaż po 7 miesiącach :D

    pzdr, Gotfryd