  • 11. Data: 2008-09-20 21:57:59
    Temat: Re: Leasing?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Sep 2008, Cavallino wrote:

    > To znaczy?
    > Bo takie bezwzględne to nie jest, jeśli przy zakupie odliczyłeś 22% VAT, to
    > teraz naliczyć musisz.

    Kiedy, o ile samochód był "używany w rozumieniu VAT" (>6 miesięcy)
    to nieprawda. Sprzedajesz na "zw" i tyle.
    Pomijam, że tego odliczonego VAT jest połowa z 22%, ale to
    szczegół jak mniemam (skoro wyraźnie jest OSOBOWY).
    Używany samochód osobowy jest towarem zwolnionym z opodatkowania,
    jest w rozporządzeniu (tabelka z ustawy to nie wszystko :))!

    pzdr, Gotfryd

  • 12. Data: 2008-09-20 22:33:06
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    wiadomości news:

    > Kiedy, o ile samochód był "używany w rozumieniu VAT" (>6 miesięcy)
    > to nieprawda. Sprzedajesz na "zw" i tyle.
    > Pomijam, że tego odliczonego VAT jest połowa z 22%,

    Hola.
    Są jeszcze samochody które były zakupione z pełnym odliczeniem VAT, teraz są
    osobowe i są używane.

  • 13. Data: 2008-09-21 12:37:31
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Przemyslaw Kempinski pisze:
> [...]
    > koszt? A druga sprawa to jaka jest zaleta lub wada wziecia leasingu na
    > 2 lata (koszt wykupu 19%). Rozumiem, ze przez caly okres trwania
    > leasingu auto nie jest moja wlasnoscia i w momencie wykupienia
    > przechodzi na moja wlasnosc. Jak wyglada pozniej sprawa z rozliczeniem
    > tego auta czy tak po prostu staje sie moje i wszystko jest okay, czy
    > trzeba cos wpisywac w przychod ze wzgledu na roznice w warotsci wykupu
    > auta i wartosci rynkowej?
    >
    > No i jeszcze jedno pytanie. Kupilem kiedys auto na zwykla umowe i
    > przekazalem je przez umowe firmie, czy moge je teraz sprzedac na
    Waz.na uwaga, czynsz inicjacyjny nie jest kosztem jednorazowym, lecz
    roz?oz.onym na ca?y okres finansowania,

  • 14. Data: 2008-09-21 13:28:26
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Jedno to zwolnienie z okazji sprzedaży przedmiotów używanych
    > w rozumieniu VAT od których nie przysługiwało prawo odliczania
    > VAT przy zakupie.

    no i na to się zgadzam, wyraźnie człowiek napisał, że kupił na umowę
    zwykłą i przekazał;>
    gdzie mowa o VAT była? zakładam, że mowa o ST oczywiście, bo co prawda
    człowiek tego nie napisał, ale i Ty również nie

    > A drugi to zwolnienie z okazji sprzedaży używanego samochodu
    > osobowego - jest "bezwzględne" (nie ma związku z faktem odliczania
    > VAT przy zakupie),

    no nie.....bezwzględne? dlatego, że osobowy i że VAT odliczył do tego
    częściowo?
    w sumie nie chce mi się zaglądać do ustawy, ale z tego co pamiętam, to
    sprzedaż samochodu osobowego może być zwolniona pod warunkiem, że był ST
    i to ponad wspomniane 6 miesięcy
    Ale nie widzę, jak może się łapać na zwolnienie z dwóch powodów

    blokadą przed manewrem polegającym na zakupie
    > i odsprzedaży w krótkim czasie (znaczy więcej niż pół roku, ale
    > nadal krótko)

    oczywiście cały cza mowa o ST, tak? bo z tego co wiem, to o ile
    działalnością jest odsprzedaż samochodów to mamy do czynienia z
    opodatkowaniem - albo na ogólnych albo marżą, ale nie ma mowy o zwolnieniu

    jest konieczność korekty VAT odliczonego
    > (w części, po 1/5 na rok), zakładając że pojazd tych 15 kzł
    > jednak kosztował :)

    a ten temat juz przeabialiśmy nie znajdując wspólnego zdania;-)

  • 15. Data: 2008-09-21 13:29:05
    Od: gonia <g...@w...pl>

    Użytkownik Monse1 napisał:

    > Waz.na uwaga, czynsz inicjacyjny nie jest kosztem jednorazowym, lecz
    > roz?oz.onym na ca?y okres finansowania,

    bo kto tak powiedział?

  • 16. Data: 2008-09-21 17:35:43
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    Przemyslaw Kempinski pisze:
    > I jeszcze jedno pytanie bo napisales w przypadku nowego samochodu, czy
    > jest jakas roznica jezeli chodzi o samochod uzywany?
    tak, amortyzacja 40% rocznie

  • 17. Data: 2008-09-22 05:36:23
    Od: Przemyslaw Frasunek <v...@f...lublin.pl>

    Dnia 22.09.2008 Monse1 <m...@o...pl> napisał/a:
    >>> Waz.na uwaga, czynsz inicjacyjny nie jest kosztem jednorazowym, lecz
    > Sobie poczytaj to si? dowiesz od 01.01.2007

    Kilka dni temu Gotfryd wklejal wyrok WSA w tej sprawie. Zgodnie z nim.
    czynsz inicjalny jest jednorazowo zaliczany do KUP.

    --
    * Fido: 2:480/124 ** WWW: http://www.frasunek.com ** NICHDL: PMF9-RIPE *
    * Jabber ID: v...@c...pl ** PGP ID: 2578FCAD ** HAM-RADIO: SQ5JIV *

  • 18. Data: 2008-09-22 06:46:30
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    gonia pisze:

    > bo kto tak powiedział?

    Sobie poczytaj to się dowiesz od 01.01.2007

  • 19. Data: 2008-09-22 07:31:53
    Od: Monse1 <m...@o...pl>

    Przemyslaw Frasunek pisze:

    > Kilka dni temu Gotfryd wklejal wyrok WSA w tej sprawie. Zgodnie z nim.
    > czynsz inicjalny jest jednorazowo zaliczany do KUP.

    podrzuć linka jak możesz
    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2008-09-22 11:30:01
    Od: "Dariusz Domagała" <b...@N...innersoft.pl>