    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Leasing, jak nie zapłcić VAT przy sprzedaży ST
    Date: Tue, 02 Dec 2003 08:45:44 +0100

    Użytkownik PiracyOEM napisał:

    > Użytkownik "mb" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    > A ja bym sugerowal, zeby nie wykupowac samochodu na DG, tylko na siebie jako
    > osobe prywatna. Po tym, wprowadzic samochod do dzialalnosci gospodarczej
    > poprzez jakies oswiadczenie. Dzieki temu samochod bedzie wprowadzony do DG
    > bez VATu i nie trzeba bedzie odprowadzac VATu przy sprzedazy. Dodatkowo do
    > EST samochod bedzie mozna wprowadzic wg wartosci rynkowej, a nie wg wartosci
    > zakupu, no i dalej amortyzowac.

    Świetna rada. Byłaby świtetna gdyby nie fakt. że samodzielne ustalenie
    wartości początkowej wg. wartości rynkowej przedmiotu jest dozwolone
    wyłacznie w wypadku gdy nie możemy ustalic rzeczywistej ceny nabycia.

    Jak zamierzasz wmówić skarbówce że pare dni po wykupie nie pamiętałes za
    ile wykupiłes samochód? Nie mówiac juz o tym, że odnosisz w koszty tą
    samą wartość dwukrotnie.
    Dla mnie bomba...

    ...podatkowa.

    Niestety, przekonanie że w urzędach skarbowych pracują osoby umysłowo
    ociężałe często kończy się wielkim rozczarowaniem.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl