  • 1. Data: 2003-04-08 08:28:04
    Temat: Leasing- pierwsza wpłata - jak liczyć
    Od: "Robur" <r...@p...onet.pl>

    Czy można od razu wrzucić w koszty- chodzi o samochód z homologacją
    ciężarową - używany, pierwsza wpłata 25%, czy należy amortyzować, czy też od
    razu jest ona kosztem.
    Jeśli ktoś mógłby przesłać jakieś rozporządzenia, albo cuś to bardzo proszę.
    W jednym biuletynie przeczytałem że można w całości pierwszą wpłatę wrzucić
    w koszty, ale po rozmowie z księgową, ona mówi że dotąd UKS jak tylko coś
    takiego zobaczył, to od razu z kosztów wyrzucał, przy czym ona prowadzi
    pełną księgowość, a ja jesterm na książce - jeśli ma to jakieś znaczenie.
    Bardzo proszę o pomoc
    Pozdrowienia dla Grupy
    Robur

  • 2. Data: 2003-04-08 09:34:03
    Temat: Re: Leasing- pierwsza wpłata - jak liczyć
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Robur" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > takiego zobaczył, to od razu z kosztów wyrzucał, przy czym ona prowadzi
    > pełną księgowość, a ja jesterm na książce - jeśli ma to jakieś znaczenie.
    Rzeczywiście odpowiedzi są różne jedni określaja że wpłatę wstępną mozna dać
    w koszty od razu inni że w rozliczać memoriałowo do czasu zakończenia
    leasingu.Tylko jaki ty masz leasing że chcesz ją doliczać do amortyzacji bo
    w operacyjnym napewno nie ma to nic wspólnego z amortyzacja.Ustawa pdof daje
    możliwość zaliczyć w koszty .
    Wiola

  • 3. Data: 2003-04-10 12:17:43
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    bo
    > w operacyjnym napewno nie ma to nic wspólnego z amortyzacja.Ustawa pdof

    Witam. Postaram się odpowiedzieć na Twoje wątpiwości. Otóż jeśli umowa
    podpisama przez Ciebie jest umową leasingu operacyjnego: amortyzacji
    dokonuje leasingodawca, Ty zaliczasz w koszty wszystkie płatnosci leaisngowe
    (25% opłaty wstępnej też) w miesiącu danej fv. Jeśłi podpisałeś umowę
    leasingu finansowego: amortyzacji dokonujesz Ty, w kosztach masz tylko
    odsetki od rat leaisngowych, natomiast Twoje płatności to koszty firmy
    leasingowej.
    Jest jeszcze jedna sprawa. W myśl Międzynarodowych Standardów Rachunkowości
    można opłatę wstępną podzielić na ilość miesięcy na jaki została zawarta
    umowa i każdego miesiąca trwania umowy zaliczać w koszty tę jednostkową
    część. Wybór sposobu należy do Ciebie i tego czy potrzebujesz koszty w tym
    miesiącu. Co do księgowych - nie obrażając żadnej księgowej/ego czytającego
    tę grupę - często nie mają pojęcia jak traktować leasing.

    remek

  • 4. Data: 2003-04-10 13:02:18
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czytającego
    > tę grupę - często nie mają pojęcia jak traktować leasing.

    -------------------------------------
    Remek myśle że wiele księgowych na tej grupie jest jest nie tylko
    czytających ale również odpowiadajaących i myśle że wielokrotnie dobrze a
    pomyłki lub nie pełna wiedza zdarzyć się może każdemu .Nie wiem czy wiesz
    jak duża jest tematyka jaką znać winien księgowy i czasami czegoś nie
    doczyta myśle że zawsze znajdzie się ktoś skoryguje błedne odpowiedzi.
    A teraz co do odpowiedzi czy ty dużo wniosłeś nowego do mojej odpowiedzi
    napewno zrobiłeś to dość prezyjnie i za to ci chwała ale tez stwierdziłeś że
    do wyboru sa dwie wersje jednorazowo lub memoriaławo .Moje pytanie o
    amortyzacyje wynikało właśnie z niewiedzy jaki pytający ma leasing bo
    amortyzacji nie liczy leasingowiorca więc myśle że wiedziałam coś o
    traktowaniu leasingu.
    Pozdrawiam Wiola

  • 5. Data: 2003-04-10 13:05:32
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

> [...]
    > amortyzacyje wynikało właśnie z niewiedzy jaki pytający ma leasing bo
    > amortyzacji nie liczy leasingowiorca więc myśle że wiedziałam coś o
    ---------------------------------
    Mała poprawka w ostanim zdaniu pisłam o operacyjnym
    Wiola

  • 6. Data: 2003-04-10 14:28:49
    Od: "Remek Halicki" <z...@p...onet.pl>

> [...]
    > że
    > Mała poprawka w ostanim zdaniu pisłam o operacyjnym

    Wiolu. Naturalnie zakres wiedzy ksiegowych jest ogromny, choć nie zawsze
    całkowity i nie mam pretensji o jakiekolwiek braki. Przecież nikt z nas nie
    jest alfą i omegą. Chwała wszystkim księgowym za dobre rady udzielane
    grupowiczom. Sam z nich korzystam.

    pozdawiam remek