    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Likwidacja środka trwałego
    Date: Fri, 4 Apr 2008 23:20:26 +0200

    On Thu, 3 Apr 2008, node wrote:

    > Jak wyglada kompletna procedura pozbycia sie z ewidencji sprzętu
    > komputerowego z firmy?

    Chyba *dobrze* opanowanego nie ma tego na razie nikt :)
    Powód?
    Ustawa "śmieciowa". Jakoś o zużytym sprzęcie czy podobnie.

    > Czesc zupelnie wyparowala i nikt nie wie gdzie sie obecnie znajduje, a
    > czesc ma trafic do osob trzecich. Wykonac likwidacje

    A firma ma uprawnienia do przetwarzania "śmieci elektronicznych"? :)

    > czy sprzedaz,

    IMVHO to.
    Wyjątek znam jeden - bardzo poufne dane na harddyskach :)

    Tu uwaga: przypuszczam, że *za bardzo* to się prawidłowością
    postępowania mało kto przejmuje ;), więc traktuj mój komentarz
    jako uwagę teoretyczną, z zastrzeżeniem, że ew. czepianie się
    może stać się modne za jakiś czas, a US ma 5 lat na kontrolę.

    > 5.utylizacja

    IMVHO, jeśli cokolwiek można sprzedać, nawet "po koszcie" (czyli
    wartość sprzedanej rzeczy pokrywa wyłącznie koszt *sprzedaży*,
    nie przynosząc zysku), należy to zrobić.
    Jak się komu wydaje, że mu się przyda, niech bierze, a pożytek
    "ogólnospołeczny" z tego że (kupujący) coś z tego ma jest większy
    niż z wyrzucenia (mimo, że takie postępowanie *zmniejsza*
    obrót nowymi towarami, ale bogactwo nie polega na "obrocie"
    lecz na "maniu własności"!)

    > jakie kwity po drodze, czego brakuje, a moze lepiej sprzedac po
    > wartosci rynkowej? co jezeli czesc z nich nie zamortyzowala sie
    > jeszcze?

    Wtedy art. 23.1.1 zdanie za a/b/c (za myślnikiem):
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html

    pzdr, Gotfryd