  • Data: 2017-10-27 16:02:44
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-26 o 18:12, J.F. pisze:

    > Jesli mowisz o drobnych zwrotach w PIT na dzieci, to moze i bezsensowna,
    > jesli mowimy o duzych zwrotach w VAT ... czy to zle, ze zanim budzet
    > wyplaci komus milion, to sprawdza czy sie nalezy ?

    Oczywiście, że mówię o drobnych zwrotach. To były kwoty rzędu 1000zł i
    co rok sprawdzali.
    Natomiast skoro tak dokładnie/często sprawdzali zanim zwrócą VAT to skąd
    ta luka? :)

    > Tylko od uniowstapienia jakos te kontrole oslably, wiec urzednicy mieli
    > wiecej czasu na wykrywanie rzekomych wyludzen.
    >
    > A tak prawde mowiac ... dziwie sie, ze JPK nie wprowadzili razem z VAT w
    > 1993.

    Nie każda firma miała chyba wtedy jeszcze komputer. Mogli nawet nie
    rozumieć pojęcia plik :). W 1993 mój dostęp do internetu był przez modem
    2400. Jak w takim środowisku zbierać te pliki?

    > Przeciez to az sie prosi oszukiwac w VAT.
    > Wyrywkowe kontrole krzyzowe maja znalezc oszustow ?
    >
    > No coz, moze to i jest metoda, jak ktos czesto oszukuje, to wpadnie ...
    > chyba, ze zalozy firme na slupa i zamknie ... albo poczeka do wpadki :-)

    Ja cały czas nie do końca rozumiem na czym te oszustwa polegają i
    dlatego nie rozumiem pojęcia "aż się prosi oszukiwać".

    Rozumiem, że np. ktoś zakłada firmę, wystawia faktury więc ktoś inny
    odlicza sobie VAT z tych faktur a potem ten pierwszy znika. Ale co to
    znaczy znika - nie da się człowieka znaleźć? Słyszałem hasło słup -
    czyli jest człowiek, da się go znaleźć tylko że golutki. Ale przecież to
    chodzi o jakieś realne pieniądze, które gdzieś przepłynęły. Nie da się
    ich znaleźć?
    P.G.