  • Data: 2017-10-27 14:10:40
    Temat: Re: Luka VAT
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-10-26 o 18:12, J.F. pisze:

    > Jesli mowisz o drobnych zwrotach w PIT na dzieci, to moze i bezsensowna,
    > jesli mowimy o duzych zwrotach w VAT ... czy to zle, ze zanim budzet
    > wyplaci komus milion, to sprawdza czy sie nalezy ?

    Ktoś tu już kiedyś pisał, że mechanizm wyłudzania dużych kwot, to prawie
    wyłacznie nierozliczone transakcje w ramach UE.
    Jeśli chodzi o podmioty stale wykazujące zwrot, to jeśli firma jest
    skarbówce znana, to nawet przy milionowych kwotach, ale stałych zwrotach
    też nie sprawdza się do dna,
    ale takie podmioty mają papierki OK, zwroty uzasadnione i nie tutaj jest
    źródło.
    Natomiast myślę, że gdyby pojawił się jakiś nowy podmiot i wykazał
    cokolwiek do zwrotu (nieważne czy złotówkę czy milion), to nie dostałby
    nic od US bez kontroli.

    > Tylko od uniowstapienia jakos te kontrole oslably, wiec urzednicy mieli
    > wiecej czasu na wykrywanie rzekomych wyludzen.
    >
    > A tak prawde mowiac ... dziwie sie, ze JPK nie wprowadzili razem z VAT w
    > 1993.
    > Przeciez to az sie prosi oszukiwac w VAT.
    > Wyrywkowe kontrole krzyzowe maja znalezc oszustow ?

    JPK niczego nie wykryje, ot bedzie czymś w rodzaju krzyżowej kontroli,
    która wyłapie błędy i drobne nieścisłości.
    Jak ktoś będzie robił przekręt, to na takich zasadach, że jak już widać
    przekręt w deklaracjach czy JPK, to nie ma już podmiotu.
    Przecież to nie są amatorzy.
    Tzn złapać się dadzą jacyś amatorzy.