    From: "Graszka" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Małżonkowie na jednym wpisie a aktualizacja EDG
    Date: Sun, 5 Dec 2004 20:56:38 +0100

    Użytkownik "Ewa" <e...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:cost6b$uhu$1@fargo.cgs.pl...
    > Witam,
    > czy możliwy jest taki wariant:
    > 1) małżonkowie zanim zlikwidują działalność na imię obojga np.
    > 27.12.04 spisują umowę spółki cywilnej, zgłaszją do UM,US, itd
    > 2) 30.12.04 sprzedają zapas towarów handlowych, wyposażenie,
    > śr.trwałe nowopowstałej spółce, gdzie są wspólnikami

    Rozmawiałam w US również o takim wariancie. Pani w dziale podatku VAT
    wydawała się osobą kompetentną i potwierdziła, że taka opcja też jest
    możliwa. Ze względu jednak na powiązania między jednym a drugim podmiotem
    należałoby szczególnie uważnie podejść do problemu ustalenia ceny przy
    sprzedaży, aby uniknąć zarzutu zaniżenia ceny i dalszych tego konsekwencji.
    > ???
    > czy to ma sens podatkowo ?
    > jak najkorzystniej wybrnąć z sytuacji, nie ponosząc kosztów ?
    >
    > pozdr.

    Niektórzy doradcy podatkowi radzą takim podmiotom wyrejestrowanie drugiego
    małżonka ze wspólnego wpisu, odrębną jego rejestrację i dalszą działalność
    bez żadnych dodatkowych "manewrów". Nie wiem na jakiej podstawie? Obawiam
    się, że jednak może to być traktowane jako zmiana formy działalności w
    sytuacji braku sukcesji prawnopodatkowej i mogą być problemy.
    My chcemy jednak posłużyć się aportem (ale przy naszych usługach brak jest
    materiałów i towarów handlowych).
    Pozdrawiam, Graszka.