    From: "witek" <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Mlody nowy podatnik...
    Date: Fri, 16 Mar 2007 09:19:08 -0500

    "Ajgor" <o...@s...eu> wrote in message
    news:op.to96sjgi7etdn8@xdsl-502.lubin.dialog.net.pl.
    ..
    > Witam.
    >
    > Syn w 2006 roku przepracowal jakis czas w Realu na kasie. Na wakacjach.
    > Mial juz wtedy ukonczone 18 lat,
    > ale nie mial wlasnego NIP-u. Teraz przyszedl PIT-11 z Reala, a w nim pole
    > syna NIP-u jest puste.
    > Co powinien zrobic, zeby móc sie normalnie rozliczyc?

    Obowiązkiem reala było dostarczyć mu durk nip-3 i kazać wypełnić. A jego
    obowiązkiem było ten druk w ciągu 7 dni od otrzymania oddać.
    Proponują napisać do reala, że pit-11 jest źle wypełniony i brakuje w nim
    numeru nip i kazać zrobić korektę.
    Zobaczymy kto tam ciężko zblednie.

    Podejście od tyłu jest takie, żeby złożyć NIP-3 w US w tej chwili. Teraz
    uwaga. Jak się nic nie napisze po co ten nip, to US zrobi założenie, że w
    związku z pracą i albo NIP nie nada, albo wezwie na wyjaśnienie. Po prostu o
    NIP pracownika, który nipu nie ma występuje pracodawca lub zleceniodawca.
    NIP można uzyskać samodzielnie tylko jak się uzasadni potrzebę jego
    otrzymania.
    Dobrym uzasadnieniem jest: bo dostałem pit-38 z giełdy, albo bo pracowałem
    za granicą, albo można też napisać prawdę i narobić realowi kłopotów.
    Jak real sam teraz o nip nie będzie chciał wystąpić to zrobić jak wyżej, jak
    się dostanie nip to napisać do reala list z wnioskiem o korektę pit-11.
    Jak nie przyślą, to rozliczyć się tak jak jest.