  • 11. Data: 2002-05-25 11:53:52
    Temat: Re: NOM i faktury
    Od: Tomasz Marcin Hippe <t...@c...com.pl>

    "Piotr J. Ochwal" wrote:

    > Ma prawo. Tyle, że zgodnie ze swoim regulaminem nie ma prawa nam
    > w ogóle wystawiać faktur :-)

    > Nieistotne. Liczy się data sprzedaży (czyli wystawienia faktury),
    > a nie data wykonania usługi. Vide roaming czy płacenie za rozmowy w
    > ruchu ręcznym.

    no moment, ale przecież faktura musi byc wystawiona bodajże do 7 dni po
    wykonaniu usługi

    --
    pozdrowienia...

    Tomasz Marcin Hippe (tmh - 3/mia/100)

    Aqualog w Polsce - Aqualog w Colisie
    Katalogi referencyjne dla akwarystów - colisa.com.pl

  • 12. Data: 2002-05-25 12:31:01
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    Użytkownik wrote:

    > To co On uwaza nie jest istotne. Istotne dla Twojego pytania jest
    > Rozporządzenie Ministra Finansów z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie
    > wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług
    > oraz o podatku akcyzowym. Dz.U. 2002 nr 27 poz. 268
    >
    > hint: par 40
    >
    > Przeczytaj dokladnie :P

    Ty tez.
    W szczegolnosci pkt. 3 powyzszego paragrafu. Hint: czy NOM swiadczy uslugi
    telekomunikacyjne?
    :-)

    M.

  • 13. Data: 2002-05-25 12:31:27
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > To zadam je prościej: kiedy według ciebie operator telekomunikacyjny
    > ma obowiazek wystawić fakturę?

    Jest nagroda za dobra odpowiedz?
    :-)

  • 14. Data: 2002-05-25 12:37:43
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >Piotr J. Ochwal wrote:

    >Dla ułatwienia dodam jeszcze, że należność za połączenie naliczona
    >przez D2 jest zwolniona z VATu, natomiast 15% marża doliczana przez
    >Plusa za "fatygę" podlega VAT 22% ;-)
    >Zagadka nadal aktualna - kiedy powstał obowiązek podatkowy i kiedy
    >nastąpiła sprzedaż?

    hmm... Przykro mi ale ja dalej nie wiem o co Ty pytasz.

    Podalem dokladnie z czego wynika to, ze operator telekomunikacyjny nie
    musi wystawiac faktury maksymalnie do 7 dni po wykonaniu uslugi. Tamze
    w par 40 ust 4 jest napisane:

    "W przypadku nabycia towarów i usług wymienionych w ust. 3 za miesiąc,
    w którym podatnik otrzymał fakturę, uważa się miesiąc, w którym
    przypada termin płatności określony w tej fakturze."

    Wiec ksiegujesz fakture w miesiacu, w ktorym masz okreslony na tej
    fakturze termin platnosci i po sprawie. Czemu wiec maja sluzyc te
    zagadki?

    januszek

  • 15. Data: 2002-05-25 12:37:46
    Od: "Maciej Bebenek" <m...@U...TO.komorka.org>

    > Nie ma regulacji prawnych okreslajacych dokladnie kiedy. Natomiast
    > operator musi na fakturze okreslic za jaki okres wystawiona zostala ta
    > faktura.

    I faktura NOMu wypelnia ten obowiazek
    :-)

    M.

  • 16. Data: 2002-05-25 12:37:50
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

  • 17. Data: 2002-05-25 12:45:00
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
> [...]
    > Wiec ksiegujesz fakture w miesiacu, w ktorym masz okreslony na tej
    > fakturze termin platnosci i po sprawie. Czemu wiec maja sluzyc te

    Dobra, ale gdzie tu jest o dacie świadczenia usługi?
    --
    pjo

  • 18. Data: 2002-05-25 12:46:31
    Od: p...@p...onet.pl (Piotr J. Ochwal)

    januszek wrote:
    > Nie ma regulacji prawnych okreslajacych dokladnie kiedy. Natomiast
    > operator musi na fakturze okreslic za jaki okres wystawiona zostala ta
    > faktura.

    Dyć określa, że wystawia 30 kwietnia 2002 fakturę za usługi
    zrealizowane np. w okresie 1-31.07.2001. I co? Nie wolno mu?

    Ja tam się cieszę, że operator mi przez 10 miesięcy daje
    nieoprocentowany kredyt 9cholera, a nuż widelec jakiś urzedas
    stwierdzi, że się przez to bezpodstawnie zbogaciłem :-)
    --
    pjo

  • 19. Data: 2002-05-25 12:50:47
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    >W szczegolnosci pkt. 3 powyzszego paragrafu. Hint: czy NOM swiadczy uslugi
    >telekomunikacyjne?
    >:-)

    A z jakim numerkiem PKWiU NOM wystawil fakture? Bo przyznam, ze nie
    widzialem jej jeszcze :P

    januszek

  • 20. Data: 2002-05-25 12:53:40
    Od: januszek <k...@k...mowi.spamerom.nie.irc.pl>

    > Dobra, ale gdzie tu jest o dacie świadczenia usługi?

    Nigdzie nie ma. I do niczego nie jest to potrzebne. :)

    januszek