  • 11. Data: 2004-05-05 06:31:03
    Temat: Re: Nabycie wewnatrzwspolnotowe.
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Stasiek G."

    > sprzedaży

    > zastosowania
    > tylko

    ----------------------------------
    Ale co konkretnie ?
    Wiola

  • 12. Data: 2004-05-05 12:34:42
    Od: "Stasiek G." <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Wiola" <p...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Stasiek G."

    > niezwiązane

    > ----------------------------------
    > Ale co konkretnie ?
    > Wiola

    No te faktury wewnętrzne i która to Dyrektywa reguluje ? :P

    Stasiek G.

  • 13. Data: 2004-05-05 14:33:44
    Od: "Wiola" <p...@s...com.pl>

    Użytkownik "Stasiek G."

    > którego

    > faktury
    > podlegającego

    > No te faktury wewnętrzne i która to Dyrektywa reguluje ? :P
    -------------------------------------
    Co do technicznej zabawy z tymi fakturami wewnętrznymi to jakos nie bardzo
    wiem czy tak to mozna rozwiązać.
    ale czy tobie o to chodzi nie wiem czy tez nie zgadzasz sie z naliczeniem i
    odliczenie Vat w nabyciu wewnątrzunijnym ?.
    A co do Dyrektyw to ich jeszcze nie czytałam zaczełam od ustaw i
    rozporządzeń naszych.
    Wiola

  • 14. Data: 2004-05-06 11:18:07
    Od: "ja" <j...@j...com>

    Użytkownik "Omulec"
    > Pytanie na cieplo.
    > Kiedy dochodzi do nabycia wewnatrzwspolnotowego z 0% stawka vat, to
    kupujacu
    > ewidencjonuje vat wedlug stawki obowiazujacej w kraju dostawy.
    > A teraz co z zaplata? Trza placic tak jak prze majem gotowka, czy
    wykazywac
    > w deklaracji, np. redukujac sobie ten do odliczenia?
    >
    > Omulec

    Witam!
    to może ja cos dorzucę od siebie- nie do końca to wszystko rozumiem ale po
    szkoleniu z Vatu - wnioskuję że po pierwsze sami sobie naliczamy Vat na
    podstawie faktury dostawcy unijnego, doliczając do podstawy wszystkie
    dodatki typu :ubezpieczenia, koszty transportu ( tu mam wątpliwości i to
    duże - w ustawie jest napisane że koszty te powinny wynikać z obciążenia
    przez dostawcę, a w przypadku kiedy to my sami wynajmujemy spedytora - ten
    obciąża nas fakturą - teraz zapewne ze stawką 22% za cały odcinek - czy to
    również dolicza sie do podstawy opodatkowania??? - wykładowca na szkoleniu
    stwierdził że tak ...a jak Wy uważacie ? )
    .... dalej nie odprowadzamy tego Vatu do US bezpośrednio po dostawie (tak
    jak było dotąd) - a rozliczamy w deklaracji VAT za m-c w którym powstał
    obowiązek podatkowy. (tu też sporo nakręcili ... po pierwsze obowiązek
    powstaje z chwilą wystawienia f-ry przez dostawcę, jeżeli taka fv nie
    zostanie wystawiona do momentu otrzymania dostawy, a np. później lub w dniu
    dostawy - to obowiązek powstaje 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu
    dostawy - itd, oczywiście szczególne przypadki występują kiedy dostawa lub
    fv pojawi sie 15 dnia danego m-ca .... )

    jak to praktycznie wykonać nie wiem nadal, i jak jest w przypadku kiedy
    musielibyśmy doliczyć do podstawy opodatkowania towaru - transport z faktury
    spedytora - jeżeli np. odbieraibyśmy w jednym transporcie - towary od kilku
    dostawców...
    zagwostka nielada, a trzeba sobie z nią poradzić jak najszybciej ...

    pozdrawiam Aga

  • 15. Data: 2004-05-17 13:04:46
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

> [...]
    > również dolicza sie do podstawy opodatkowania??? - wykładowca na szkoleniu
    > stwierdził że tak ...a jak Wy uważacie ? )
    Wlasnie zadalem pytanie na grupe w tej kwestii. W ogole jak definiowac
    dostawce? Poniekad firma transportowa tez jest dostawca.

    Na razie mam dylemat. A zeby bylo zabawnie, to w intrastacie w POLU 20 kaza
    dzielic na transport na polskim obszarze statystycznym i poza nim, rede
    opadaja.

    Tak wiec jest nas 2 czekajacych.

    Pozdrawiam
    Lukasz G.